vad kallas detta?

Labbe92

Ny medlem
vad kallas detta?
hej jag var i våran lokala backe idag och skulle testa framåtvolt men av nån konstigt anledning så blev det först en framåt sen 180 efter, undrar vad detta kallas eller om det bara är ett helt misslyckat hopp;)

hoppas att någon förstår vad jag menar!

vad kallas detta?
Rak framåt med en 180 är en barani, framåtvolt med en 180 efter är en precis det. Misty är en sned framåtvolt 180 eller mer.

vad kallas detta?
jeppenator sa:
misty 540 kallas en framåtvolt 180!

kan ha vart en sån du gjorde?
Misty är väl ändå INTE samma sak som en framåt 180. Framåt 180 (rak sådan) = barani, är volten väldigt sne (90°), så blir det självklart en misty. Har svårt att föreställa mig hur just volten såg ut, du kan väl testa att filma den och sen lägga ut här på forumet? :)

vad kallas detta?
nutrilainen sa:
jeppenator sa:

Misty är väl ändå INTE samma sak som en framåt 180. Framåt 180 (rak sådan) = barani, är volten väldigt sne (90°), så blir det självklart en misty. Har svårt att föreställa mig hur just volten såg ut, du kan väl testa att filma den och sen lägga ut här på forumet? :)
En barani är inte samma sak som en misty men fundamentalt sett så är en framåtvolt 1 en misty.

vad kallas detta?
affelito sa:
nutrilainen sa:
jeppenator sa:

En barani är inte samma sak som en misty men fundamentalt sett så är en framåtvolt 1 en misty.
misty 540 heter de på skidor och inget annat. varför de heter misty 540 istället för misty 180 är för att volten är en 360. och alla här som klarar matte för 10 åringar vet att 180 + 360 = 540...

vad kallas detta?
erkaa sa:
phhille026 sa:
moneyman sa:
nej mc twist är en backflip med 180 inte 540 var får du uppgifter ifrån=S
precis, för backflip 540 är väl endå en d-spin 9?
nee, d-spin e ju typ som cork, man lutar snurren bakåt. men i d-spin lutar man den mera så man ligger i luften trorja. https://www.freeride.se/content/222/
men dspin e ju en volt, annars skulle du ju inte kunna snurra 360 i själva dspinen och få det till en dspin 7! volten är ju en 360 i sig.

vad kallas detta?
barani är ju baa gymnastik joll. Framåtvolt ettåtti är ju misty5. Sen är väll endå bakåtvolt 180 allafall underflip? Ja despin 7 måste väll vara som typ backflip 360 typ..?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp