Vad kommer ni att inhandla till nästa år?

Nya styva pjäxor...va fan nu som passar för mig som hade oturen att födas me ankfötter.
Bredare skidor...Hendryx Cash is King blir det nog.
Stavar....
44-matta till skotern...
öl...

sweet rambler helmet.
salomon spk kaos boots
black tall teee från hoodbooyz

Senast ändrad:
Tja då allmänhetens intresse är överväldigande så.....

En ny hjälm behövs... får leta reda på nått fungerande till mitt monumentala huvud....

Sen självklart nya skidor... Ett par 4FRNT VCT Turbo 189 känns som ett klart troligt alternativ.

martindahmartin sa:
thecalle sa:
Nått ja måste köpa tills nästa säsong det e fan ett palm träd
hahahah varför det?;D eller inte för att jag tror du var seriös, men det skulle varit gangster som fan med ett palmträd mitt i backen
Njae...snarare hawaii än gangster. Om det hade legat ett horhus/knarkkvart mitt i backen hade väl det vart mer gangster?

- en ny jacka..... kollat lite analog grejjer..
- nya bindningar,. sanolikt burton infidel
- fina nya mössor
- höhö fångrem..

och juste.. brädan e knäckt också så det kan ju va en ide att köpa ny sån också... :/ blir nog nitro eller kanske libtech.. om man har råd.. :/

har även funderat på att investera i ett par nya friska knän..

Fler layers för att nå maximum steeze.
Kanske ett par nya handskar.
En ny kruka om jag har cash och ork.
Ny lins kanske då den är sprucken sen nåt år tillbak.

Får se om man har nå pengar, inget bestämt.

det som är kvar på listan är

* nya googles
* eventuellt ny jacka
* Hörlurar

resten har jag nu, riktigt skönt

Lägger väl större delen av ekonomin på resor.
Annars GoPro helmet hero wide.
POC hjälm
Oakley skidbyxor
Full tilt pjux
Nytt slakkline-set.

Dock räcker nog inte pengarna inte till allt detta. Är dock grymt sugen på en GoPro cam.

nya pjäxor, duke bindningar till mina czar, en canon eos 50d och kanske ett par moment comi får se med de sista. Annars så är det prio ett med nya pjäxor.

li dagsläget kan jag inte köpa så mkt alls. mest troligt inget. arbetslös hora är vad jag är. Men det jag skulle behöva är ett par nya gogglar, ett par nya täckbrallor och ett par bättre pjucks. och beroende på vart man ska åka skulle man kanske börja tänka på att byta ut sina hellbents som jag annars är grymt nöjd över mot ett par styvare saker.

Fick precis hem mina nya Scott Alibi Celebutante :)
Blir nog ny hjälm också.. En Sweet Tropper tror jag
Jacka behöver jag också.. Och pjäxor.. Det här kommer jag inte ha råd med :(

PNyberg sa:
martindahmartin sa:
thecalle sa:
Nått ja måste köpa tills nästa säsong det e fan ett palm träd
hahahah varför det?;D eller inte för att jag tror du var seriös, men det skulle varit gangster som fan med ett palmträd mitt i backen
Njae...snarare hawaii än gangster. Om det hade legat ett horhus/knarkkvart mitt i backen hade väl det vart mer gangster?
iaf jag när jag tänker på gangsters tänker jag på nån solig stad (som den i san andreas) och bloods och crips, och där finns det ju palmer;)

Senast ändrad:
Blidee sa:
martindahmartin sa:
Damnjibber sa:
Nya oakley stället och förhoppnigs vis ett par splice:)
dumontstället? det funderar jag med på, eller jackan iaf, men då är det bara priset, tror den kommer vara ganska dyr...
7000:- kmr det kosta...Va jävligt inne på det tills jag hörde priset ;)
alltså fattar inte att de kan kosta så mycket, de är ju säkert så att han själv vill ha lite pengar från det, men 7000:- låter som att de tagit ett överpris, hade nog blivit populärare om de kostade 5000:-

martindahmartin sa:
Blidee sa:
martindahmartin sa:
dumontstället? det funderar jag med på, eller jackan iaf, men då är det bara priset, tror den kommer vara ganska dyr...
alltså fattar inte att de kan kosta så mycket, de är ju säkert så att han själv vill ha lite pengar från det, men 7000:- låter som att de tagit ett överpris, hade nog blivit populärare om de kostade 5000:-
Är inte direkt Simon som bestämmer priserna... :-)

jet sa:
martindahmartin sa:
Blidee sa:
Är inte direkt Simon som bestämmer priserna... :-)
nää, men menar att dumont kräver ju säkert lite pengar för att tjäna på att han lånat ut sitt namn. Ssen så kan den inte kosta över 5000:- att tillverka+frakt till sverige och lite har de nog lagt till för att tjäna pengar. Men tycker de hade kunnat ta ett mindre överpris, typ 5000:- och ändå tjäna pengar på den;)

Senast ändrad:
Nu förstod inte jag jättemycket av det du skrev, men en högt pris behöver inte bara vara resultatet av fasta kostnader från produktion och liknande. Är någonting dyrt är det inte lika många som kan köpa det och det blir exklusivt, och därmed mer eftertraktat. Med det höga priset kommer inte varenda kotte åka runt med det...

Sen tycker inte jag 7000:- är så jäkla dyrt för ett skidställ, men om man skall byta varenda säsong bara för att det inte matchar skidorna då kan det ju bli lite kostsamt...

Carled sa:
Nu förstod inte jag jättemycket av det du skrev, men en högt pris behöver inte bara vara resultatet av fasta kostnader från produktion och liknande. Är någonting dyrt är det inte lika många som kan köpa det och det blir exklusivt, och därmed mer eftertraktat. Med det höga priset kommer inte varenda kotte åka runt med det...

Sen tycker inte jag 7000:- är så jäkla dyrt för ett skidställ, men om man skall byta varenda säsong bara för att det inte matchar skidorna då kan det ju bli lite kostsamt...
aha, där har du rätt, tänkte inte så, men nog är det lite dyrt, om man måste köpa något annat med, och många på freeride (mig inräknat) är inte nog gamla att jobba och får månadspeng istället. Och jag skulle ha varit tvungen att spara i 7 månader utan att köpa nå alls förutom ladda mobilen, för att få råd till skidstället, och sen om jag även behöver skidor eller pjäxor och årskort så blir det ju lite mer, så enligt mig så är stället lite för dyrt för mig, men allt är ju relativt, beror på ens inkomst och hur mycket annat man tänker köpa.

Senast ändrad:
nya pjäxor.. fulltilt eller liknande smala och lätta
redan beställt armada JJ som kommer i höst : )

nya pjäxor.. fulltilt eller liknande smala och lätta
redan beställt armada JJ som kommer i höst : )

7000 är som hittat för Dumont´s ställ. Grymt skönt att åka med. Man syns garanterat i parken. Värt varenda krona! Tanner Halls ställ kostar förresten ännu mer men är inte lika snyggt.

Tillbaka
Topp