Vad kostar en ryggplatta?

Bello

Ny medlem
Undrar vad en ryggplatta kostar???
kan man beställa de på nätet lr...
har ni några bra tips..Ja på vilken sida man kan beställa en ryggplatta..

//over and out m-t

Vet faktist inte vad den heter men det står "racing" på "kotorna" (coolt va!!:-)). Köpte min på skidsport bromma, vet tyvärr ej var man kan beställa de på internet.

Om man vill komma över en ryggplatta till bra pris så skall man kolla på en mc- shop. De har många olika modeller o de sitter lika bra som de som säljs i skid o s-boardsbutiker, men de brukar vara billigare. Dainese har massa modeller. Själv har jag ett annat märke inköpt just på en mc-butik. Har inte namnet i huvudet dock.

Jag fick ett tips i en affär (Pete i St. Anton med alla åsikter...) att om man har ryggskydd med plast på utsidan a´ la turtles så kan det skava sönder gore-texmembranet i jackan om man ofta har ryggsäck. Vilket man ofta har ju.
Då finns det ryggskydd som är fodrade utanpå så att säga. Vet ej hurvida det stämmer men jag vågade inte annat.
Jag har ett skydd som Halvarsson kom med i år som jag har både till mc och skidåkning. Jätteskönt. Vet ej vad det heter, det var ganska dyrt men bra tror jag. Har tackålov inte behövt det än.

Tillbaka
Topp