vad packar du i ryggsäcken när du ska åka bc?
jag har anvant 27:an och gillade den inte riktigt. inbyggt ryggskydd ar inget for mig. tacker mindre yta, far samre kontakt med ryggen. bra ur ekonomiskt perspektiv kanske, men jag tror inte pa det dar.Ludiu sa:Ok? Vi var flera som hade freeride 22 eller 18 förra säsongen och alla var nöjda med sina verkade det som. Inbyggt ryggskydd är ju inte heller så dumt.Blidee sa:Hade en 45a förra säsongen som bokstavligt talat föll isär. D-fästet gick av medans jag bootpackade och det vara bara tur att jag hann fånga upp mina skidor innan de flög iväg, A-fästet och yxfästet gick sönder vid ett annat tillfälle och fick massa småhål i väskan av vanlig dagsanvändning.Ludiu sa:Ortovox freeride-väskor sitter riktigt grymt på ryggen. Har själv en 22:a och är supernöjd. Men om man ska gå på längre turer behöver man nog lite mer än 22 liters.
Jag flera, som du, som är nöjda med sina ryggor och de är säkert bra och jag hade otur kanske. Men jag skulle inte rekommendera dem efter hur det gick med min.
vad galler packning fattar jag inte att folk klarar sig med vad de tar med sig. sjalv har jag alltid med en liten tjej, ett oltalt, en kammarorkester, en snoskoter ifall nat skulle ga at helvete. och sond forstas. sokare behover jag ingen for jag har recko i jackan.