Vad tror ni om att beställa ett par DB skidor från deras hemsida?

jonte_s

Medlem
Tjenixen!

Jag är i tagen att köpa nya skidor och tror att en DB skida skulle vara perfekt.
Frågan är om någon har beställt skidor från deras hemsida och hur allt fungerade? det står att nästa leverans är i januari kan det stämma? Och finns det några andra butiker som säljer DB skidor

Vore så roligt att få lite feedback på dessa frågor.
Hälsnigar jonas

Jag köpte ett par surreal och det fungerade bra, förutom att de hade problem med färgerna på deras skidor. Gick bara att få dem i svart efter mkt strul. Leveranstiden när skidan väl var klar var på ca en vecka och det gick via fedex.
Problemet nu är väl att efterfrågan är större än utbudet vilket medför lång tilverkningstid?
Betalning sker via din bank om du så vill, inte speciellt krångligt och banktjänstemännen hjälper dig bara du har ordning på alla kontonummer, ibannr etc man behöver. Men den informationen får du ju från db.
Nu när dollarn är så låg borde du passa på att köpa ett par.

Lycka till!!!

Det är inga som helst problem med att köpa DB från deras hemsida och dessutom det enda sättet eftersom dom inte finns i några affärer. Köpte ett par Tablas därifrån förra året och allt fungerade klockrent, fick snabba svar på mina frågor och leveransen funkade felfritt även om det tog ett tag att få skidorna. Betalningen är mycket enklare nu eftersom dom har ett nytt och bättre betalsystem. Chefen själv, Mr Boinay, står här bredvid mig just nu och säger att du kan få dina lagg i slutet på december om du beställer nu.

Det låter kanon ju kanonbra!

Men hur fan funkar tull och moms och sånt, jag räknade lite på det jag tror och i värsta fall
hamnar man på ca 7100 kr allt som allt. Kan det stämma.?

Jag såg ju att man får betala 6995 kr för ett par scratch bc 05:er.. =) hursomhelst så åker jag till österike om ett par veckor man kan kanske beställa dom dit?

Tack för svaren

jonas

Skidorna kostar 880$, frakt 65$ och moms + tull är enligt våra tidigare erfarenheter ca 70$.
Så med dagens växelkurs ska du inte behöva betala mer än 7200:- om inget speciellt händer.
Om du ska ner till Österrike på säsong kan du beställa skidorna dit, inga problem.

Beställde lagg därifrån denna sommaren och de är på väg nu.
Har inte varit några som helst problem med att beställa eller betala och de är oerhört snabba på att svara på frågor!

Tillbaka
Topp