Vad vill DU se i parken?

sternbro

Ny medlem
Vad vill DU se i parken?
Om du fick bestämma, vad vore det grymmaste i en snowpark?

Med lite tur kommer jag att ha något att säga till om i en eventuell ny park nästa säsong. Jag har en hel del egna ideer, men vill gärna höra förslag från så många som möjligt. Det jag vill höra är din egen åsikt, jag vet redan hur parkerna ser ut i allmänhet runt om i landet...

...så skriver du ner din egen (galna?) tanke här, kanske den blir verklighet redan nästa säsong...

Vad vill DU se i parken?
En grym linje med typ 3-4 hopp med kankse 2 kickar var. Massa schyssta rails som gärna inte är likadana överallt. En pipe och wallride skadar absolut inte men är inte ett måste. Ha gärna olika hopp, inte bara vanliga "hips" utan kanske corners, jibb-boxar m.m. Men man måste kunna ta alla hoppen istället för att välja ett hopp som man måste göra i t ex Tänndalen. Man vill bara ha en schysst shapead park som är omväxlande och som man aldrig tröttnar på även om man är en hemmaåkare som hänger där hela långa vintern.

Men en omväxlande park med hopp (alla storlekar, dela gärna in till en bra och en sämre park), rails (olika rails, inte bara smala raka rör utan boxar, kinkade räcken, rainbows m.m), wallride (skadar inte med en stor för då kan alla köra på sin nivå, högt som lågt), pipe (finns inte många bra pipes i Sverige men om man ska ha en måste den vara bra annars är det bara onödigt att ha en).

För att göra allt lite roligare kan man bygga hoppen och railsen på anorlunda sätt. Kanske bygga upp ett stort rail på en dubbelcorner som även funkar som ett hip-jump.

Använd fantasin och försök gör allt rätt omväxlande och shapea mycket (!).

Vad vill DU se i parken?
OOKEJ!! jag har en riktigt cool ide till ett hopp!

på x-games så hade dom ett hopp med två landningar som stod 90 grader mot varandra och två kickar i respektive vinkel... så att man kan komma och korsa den andra "luft-linjen"..

men om man utökade det och gjorde som ett cirkelhopp (sett uppifrån)!
man gör alltså halva cirkeln kick och halva landning, det skulle se så sjukt häftigt ut...

och om david ny lyssnar: jag tar 40000 :- för idén. (C)

Vad vill DU se i parken?
Jag vill se riktigt många små spines, mini-hippar och bulor i allmänhet, små saker som alla kan lära sig att göra sköna saker på, inte bara feta hopp. Jag var i Breckenridge i vintras och de hade en park i miniformat där vi hängde en hel del, allt var verkligen i miniatyr och det var skitkul, en pipe som mest såg ut som en miniramp men där du fortfarande kunde boosta så hårt du vågade, huvudsaken är att det är välgroomat, det är a och o skulle jag säga. Och inte att förglömma, boxar boxar boxar.

lycka till, david

Vad vill DU se i parken?
en loop! sjukt fett!!!! sån som de åker skateboard i jackass, fast i snö :D! fatta elite det hade varit för oss x3merz ;) Puss

Tillbaka
Topp