vad vill du se?

cardon-boyster

Ny medlem
vad vill du se?
Hejsan
Skulle vara intressant att så här i trailertider ta reda på vad ni helst vill se i en skidfilm. Jag har hittat några kategorier som man kan använda sig av och diskutera runt:

-Stora linjer av alaskatyp
-Exponerade linjer av alptyp
-Drop
-Skogsåkning
-BC kickers
-Park -hopp
-Park -jibb
-Urban jibb

Min prioriteringsordning är:

1. Park -hopp
2. Park -jibb
3. Skogsåkning
4. Exponerade linjer
5. BC kickers
6. Stora linjer
7. Urban jibb
8. Drop

vad vill du se?
Ingen lista, men jag skulle vilja se lite mer åt dokumentärfilm-hållet. så man kommer lite närmre åkarna. följa med in i stugan och följa med i liften och så.

vad vill du se?
1. BC-kickar
2. Stora linjer
3. Drop och trick i stora linjer
4. Skogsåkning
5. Exponerade linjer
6. Park - hopp...

Skidfilmer som jag gillar är alltså Shanghai Six, vilket antagligen är den bästa BC-kickfilmen, och filmer från den gamla skolan. Tror tex. starkt på TGR nu i år med deras Anomaly och jag kommer antagligen att köpa den filmen.

vad vill du se?
1. Park
2. BC kickers
3. Drop(med trick)
4. Urban jibb
5. Skogsåkning
6. Exponerade linjer av alptyp
7. Stora linjer av alaskatyp
8. Urban jibb

vad vill du se?
BC-kickers verkar vara framtiden eller i varje fall på modet. Själj tycker jag att det är sjukt trist att kolla på. De är som gjorda för att göra cork 7 i, vilken är det tråkigaste tricket att titta på genom tiderna. Men då och då gör de ju lite andra grejer också. Jag tycker ju att skogsåkning är lite av ett bortglömt inslag i skidfilm, fick dock en liten renässans i Tanners del i TBC.

vad vill du se?
Min prioriteringsordning är:

1. Park -jibb
2. Park - hopp
3. urban jibb?
4. Bc kickers
5. Drop
6. skogsåkningn
7. stora linjer
8. Exponerade linjer

vad vill du se?
minde bc... blir jävligt långtråkigt...

jag skulle vilja se en samlings film med de bästa från dom bästa.. där man tar material från typ 1999 - 2006 å gör en sorts dokumentär om tricken å sportens utveckling.. å lite om skador å sånt.. så man får veta hur det är att vara PRO lixom..:P

vad vill du se?
Definitivt behövs lite nya grepp på storbergsåkning kanske lite mer om valet av linjer, var åket ligger och lite mer dokumentär inte bara åk på åk ur olika vinklar.

vad vill du se?
Mikael_Thomasson sa:
Definitivt behövs lite nya grepp på storbergsåkning kanske lite mer om valet av linjer, var åket ligger och lite mer dokumentär inte bara åk på åk ur olika vinklar.
Verkligen! Skidfilmerna de senaste åren har ju bara varit samma tugg hela tiden.
Efterlyser precis som så många andra en skidfilm av mer dokumentärartad karaktär.
Man kanske kan få se NÅNTING mer än grym puderåkning, feta klipphopp och sjuka trick i 30-45 min...

vad vill du se?
Jag är ju i grunden en rätt så traditionell skidåkare som gillade puderprylen och så. Men sedan jag typ 97 såg "canadian air force" för första gången så känns inte snubbe-åker-ner-för-brant-sluttning-i-alaska-grejen säskillt spänande. Det som för mig hittills har varit överlägset med hopp och jibb-filmerna är variationen och tempot. Det som jag tycker är lite trist med utvecklingen på skidscenen idag är att den allt mer liknar en tråkig den av snowboardscenen där corkes och bc-kicker regerar = variationen blir mindre och mindre. Det finns naturligtvis undantag från denna tendens och det är dessa undantag som jag kommer att leta efter bland skidfilmutbudet i höst. Just nu siktar siktar jag mot norsk och kanske fransk skidfilm för att leta upp och slå ett slag för variationen.

vad vill du se?
Jag vill se nån dra en switch frontflip i ett hopp, inte ett drop utan ett riktigt hopp, å inge halfpipe heller. Men i en corner skulle det nog se fett ut:D

Annars är det mycket jibb som gäller, lite skogsåkning, Pheta drop osv...

vad vill du se?
The List:

1. Urban hopp
2. Yardsale (Big crashes)
3. Urban drop, Fanns med på Salomons promofilm Adrenalinehunters, hustak till hustak =)
4. BC jibb, lite ovanligt och kul
5. Park -hopp till rails

Fett nice =)

Tillbaka
Topp