vågar man mer med skyddsnät?

HannesFL

Medlem
tjena.. nu är jag hyfsat less på min gammal studsmatta.. så jag har tänkt o köpa ny matta o undrar om man ska köpa skyddsnät för jag ska testa lite mer dubbelvolter o man kanske vågar mera med skyddsnät?

så frågan är: Vågar man satsa mera om man har skyddsnät? :)

annars så undrar jag om det ger mycket skönare/ bättre studds att korsa fjädrar eller nöts det för mycket?

Tycker tvärtom!! De känns bara som du ska flyga in i det och så känns de som de är trångare. Men man flygger väll ändå inte utanför studsmattan så ofta är man dubbelflippar, de tar ju inte direkt mer utrymme än en vanlig flipp.

man vågar mindre med skyddsnät lr bror på vad du har/ska köpa för studsmatta har du en stor märks de inte men har du en lite mindre typ runt 3/4 då är de skönare utan

Nja, har provat att hoppa med skyddsnät och jag blir då bara osäkrare. Känns som att tex en matta som är 4.3m krymper till 3.6m..

okeej.. kan hålla med om att det känns mindre med skyddsnät. är inte rädd att flyga ut men det kanske känns säkrare o sattsa..

jag tycker det är skit äckligt, vågar knappt göra Backflip för att jag är rädd att fötterna ska fastna på "nätkanten", det har hänt ett antal gånger :P

Senast ändrad:
man vågar fett mycker mer utan skyddsnät, sen ser jag att ingen har svarat på korsade fjädrar frågan, jag hoppar på en fly 15 men korsade fjädrar och det är mycket skönare studs på den när dom är korsade än när dom inte är det, man flyger högre sen är det inte lika jobbigt att hoppa på den för den blir lite hårdare

Jag blir skitskraj med skyddsnät faktiskt. De gångerna jag flyger av mattan så lyckas jag alltid att landa rätt (Tack vare alla dessa år i självförsvar).

...Sedan så har jag en tendens att alltid fastna i nät av olika slag, så det blir big no om du frågar mig.

Senast ändrad:
korsa fjädrarna har kört så tre år mina ör inte slitna alls , och inge skyddsnät , är bara äckligt med ett nät som man ser uppoch ner i luften !

ThomasEngstrom sa:
fredrisch sa:
ThomasEngstrom sa:
jag tycker det är skit äckligt, vågar knappt göra Backflip för att jag är rädd att fötterna ska fastna på "nätkanten", det har hänt ett antal gånger :P
n00b :)
och varför det?
för att du inte kan kontrollera vars du ska landa på backflip, det är faktisikt lite basic..
dock så är det sant att det är läskigare med nät och om man nu skulle tappa kontrollen så skadar nätet oftare än att skydda, tycker jag iallafall. nät är för småbarns familjer, punkt.

Senast ändrad:
köp skyddsnät och om det är (läskigt) som alla säger så ta bara bort det. Min kompis har med skyddsnät och det är hur skönt som helst och det har räddat mig några gånger från att flyga ut.

nillen sa:
ThomasEngstrom sa:
för att du inte kan kontrollera vars du ska landa på backflip, det är faktisikt lite basic..
dock så är det sant att det är läskigare med nät och om man nu skulle tappa kontrollen så skadar nätet oftare än att skydda, tycker jag iallafall. nät är för småbarns familjer, punkt.
Jo det kan ju vara så, men det är också att jag är ganska lång och min matta är inte så stor, så när jag gör back flip så gör jag bananen x). Och ja, nät är för småbarns familjer

Har själv en matta från jumpking.se (OvalPOD 15) måste ju säga att det är gött med skyddsnätet på den! Dessutom använder jag bågen till att knyta fast wakeboardlinan, fungerar utmärkt!

Under den tid jag har haft studsmatta (ungefär 5 år) så har vi haft nät på den. Jag märker nu då jag hoppar hos kompisar (som inte har nät) att jag vågar inte satsa lika mycket. Så det beror nog lite på vad man är van vid :)

Tillbaka
Topp