Vägghållare för Skidor eller Snowboard?

Någon som vet om det finns någon produkt som kan uppfylla bohovet att sätta upp skidor eller snowboard på väggen. Alltså ingen traditionell vågghållare för förråd eller liknande utan en hållare som kan användas i vardagsrum eller liknande?
//Larsson

Sätt upp två skruvar bredvid varandra på väggen:

. .

Sådär^^

Dom ska sitta ungefär lika brett som skidan är bred på mitten. Sen stoppar du ner skidan mellan skruvarna så borde den haka fast sig.

Jag har en låda med runt ett dussin smidda skidhållare. De är som sagt smidda i svart metall och består av två delar. En övre "klämma", och en undre del med uppvikta sidor för att hålla skidorna på plats... Dock är de från 90-talet och dagens bredare skidor är inte riktigt målgruppen så att säga. Det går dock att ställa ett par 100mm BC-twins utan att skidorna ramlar ur, men jättefeta twintips eller skidor med rejäl taper baktill funkar nog inte...

Om du skulle vilja köpa kan jag ta lite bilder...

Det kan väl inte va så svårt att tillverka nåt själv..? Så länge du är någorlunda händig ( d.v.s. du jobbar inte på kontor...) borde du ju kunna fixa det.

Jag gjorde egna träkonsoller o hade på väggen i mitt rum... två lodräta plankor med utstickade "hyllplan" som jag fräste spår i... bara o sätta upp på väggen o hänga dit skidorna... tog gammalt spillvirke hemifrån.. tog typ 10 min o göra...

Tillbaka
Topp