Vågor i Thailand?

Hampaan

Ny medlem
Vågor i Thailand?
Jag ska åka till Thailand över sportlovet och undrar om nån som varit där vid den här tiden eller vet, om det är vågor tillräckligt stora så man kan surfa.. Jag ska vara i Phuket..

Tack i förhand!

Vågor i Thailand?
Rensar tråden på ett otroligt dumt inlägg. Ibland undrar man hur folk tänker.

Åter till tråden. Bästa tiden för surfing i Thailand är från april till september. Bäst surfing hittar du på Koh Samui, en ö nordöst om Phuket. Cirka 2-3 timmar med tåg från Phuket till Surathnani och sen båt över till Samui. Om du ska hålla dig i Phuket så är surfingen där överlag snäll och inte avancerad. Perfekt spot att börja lära sig surfa på. Väder och vind går inte att klaga på. Jag var på Samui i december och vi hade någon dag där surfingen var helt otrolig. Snacka med the locals var de brukar hålla till, de har koll.

Hoppas du får en trevlig resa. Btw, pruta på allt!

Vågor i Thailand?
På Kata beach är det nog den bästa surfungen på Phuket, men som sagt, bästa surftiden är från april til september......

Vågor i Thailand?
alexfernstrom sa:
true sa:
Åk inte till Phuket! Precis som Kanarieöarna :/ aldeles för mycket turister! Men vill du surfa så är det bra somsagt.
bullshit . finns väll inge vackraren thailand??
Jag tror att True syftar på att Phuket tappat lite sin charm eftersom så många turister kommer dit. Den bilden jag har och som jag också delar med många är ett Thailand där det bara är lugn och ro som gäller. Phuket har blivit överexploaterat och min mening är att om man ska åka till Thailand och är ute efter "paradiset" så skippa Phuket.
Koh Tao, Phi Phi & Samui har till större utsträckning kvar den ursprungliga avkopplingen.
För att ta det ett steg längre så tipsar jag om att åka till Kambodja. Kambodja är idag där Thailand var för tio år sedan. Otroligt billigt, underbar befolkning och inte alls lika turistigt som Thailand.

Vågor i Thailand?
Rätt så off topic, men håller verkligen med OlaMelin i Phuketfrågan. Phuket är otroligt överexploaterat, speciellt de vanligaste ställena (Kata/Karon/Patong).
Samui är på väg åt det hållet men inte lika farligt än.. Phi Phi är fortfarande rätt illa däran efter tsunamin men ändå rätt lugnt o öde.. fast då får man ju ta att det är några halvt raserade hus lite här o var..
Ska man däremot verkligen hitta lugnet så är Railey beach (inte långt från Aonang) ett riktigt paradis.. bara bungalows överallt och orörda stränder.. dock inte särskilt bra för surfing dock..
Min uppfattning av Thailand (efter att ha vart där 6 ggr) är att det generellt inte är särskilt bra för surfing vågmässigt.. förmodligen för att öarna oftast har stränder med sandbotten som sträcker sig rätt långt ut, o då blir de ju inte mkt vågor gjorda..
Perfa för skimboarding dock!

Vågor i Thailand?
OlaMelin sa:
alexfernstrom sa:
true sa:
Åk inte till Phuket! Precis som Kanarieöarna :/ aldeles för mycket turister! Men vill du surfa så är det bra somsagt.
bullshit . finns väll inge vackraren thailand??
Jag tror att True syftar på att Phuket tappat lite sin charm eftersom så många turister kommer dit. Den bilden jag har och som jag också delar med många är ett Thailand där det bara är lugn och ro som gäller. Phuket har blivit överexploaterat och min mening är att om man ska åka till Thailand och är ute efter "paradiset" så skippa Phuket.
Koh Tao, Phi Phi & Samui har till större utsträckning kvar den ursprungliga avkopplingen.
För att ta det ett steg längre så tipsar jag om att åka till Kambodja. Kambodja är idag där Thailand var för tio år sedan. Otroligt billigt, underbar befolkning och inte alls lika turistigt som Thailand.
Har hört att Kambodja fortfarande inte är säkert? i och med att röda kmheerna var där för ett tiotal år sedan:/ det är iallafall vad en guide som vi hade i thiland sa...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp