Val mellan 2 olika longboards Hjälp!

jopzi

Ny medlem
Nu är det så att jag har 2 olika brädor som jag är intresserad av men vet inte vilken jag ska köpa ni här i freeride kanske han hjälpa med åsikter och argument för och emot brädorna.

1:a brädan: allting i nyskick, väldigt lite använd.

Brädan är Landyachtz Drop Carve 2011 40" alltså 100cm, truckar Randall R2 180, hjul Monster Hawgs 76mm/78a går på 2000:-

2:a brädan: Det är en America Made Madrid, Truckar, hjul och kullager är helt nya!
Bild på brädan: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4debe0d112081_Hej.bmp

Brädan är 115cm och 24cm bred, Holey 180mm truckar, hjul Orangatang In heat 80a 70mm går på 1800:-

Jag väger 60kg och är 180cm lång, vilken av dessa brädor tror ni skulle passa mig bäst och tänk på att jag är nybörjare söker en bräda som jag kan använda som transportmedel, cruisa runt med men fortfarande kunna åka lite downhill men mest för transportmedel tänker mig ifall det skulle komma nån backe på vägen när jag cruisar runt så måste brädan kunna hålla lite högre farter. Om ni skulle vilja rekommendera någon annan bräda så är ni också välkomna att visa den :)

Tack i förväg :)

Senast ändrad:
Rent spontant känner jag direkt att Landyacthz gör betydligt bättre bräda än en Madrid, och dom flesta lär nog rekommendera den. Men vilken modell är det på Madridbrädan?

Han skrev att han inte vet vad det är för modell men att det är en lång pintail cruise bräda och märkesmodellen kan han leta upp senare

Senast ändrad:
lätt landyatch brädan. Kim kompis har en exakt likadan och den är välldigt bra i downhill. Den är ganska hård men det beror ju på flexen.
Men endå så känns den lite klumpig på något sätt, vet inte hur madrid brädan ser ut så länka en bild på den så man kan se den

ViBe sa:
lätt landyatch brädan. Kim kompis har en exakt likadan och den är välldigt bra i downhill. Den är ganska hård men det beror ju på flexen.