Val T: De 3 dalarna???

• Trådstartare Trådstartare MnO
  • Start datum Start datum

MnO

Aktiv medlem
Ska du vara där en säsong är det väl knappast något att fundera på. Givetvis ska du köpa 3D-kortet. ValThorens-delen är värdelöst när det är dåligt väder, eftersom all åkning är över trädgränsen.

Ska man köpa liftkort till de 3 dalarna eller räcker det att hålla sig
till Val Thorensdalen???

Skulle behöva några tips om sköna ställen att åka i Val T.

tacktacktacktacktacktacktacktacktacktack

Läs nedanstående inlägg noga!!! PASSA SISTA LIFTEN HEM! DU VILL INTE ÅKA BUSS, TRO MIG! Anledning:
Jag var där på sportlovet (jag går i skolan, kan inte säsonga) med ett antal vänner. Vi skiljdes åt någon gång på förmiddagen och kom fram till att vi skulle ses på afterskin. På eftermiddagen blev vädret riktigt jävligt, uppemot stormvindar och förbannat kallt. Som följd av vädret stängde de toppliftarna över kammen. Jag var ensam, för jag vill åka lite fortare än resterande, vilket ledde till att jag tog mig hem själv från dalen längst bort (vi bodde i VT-dalen) genom att ta den undre vägen. Efter att ha stakat mig nerför backarna i motvind på vägen hem förväntade jag mig att missa afterskin med råge. Men, mot förväntningarna hann jag med en halvtimme i alla fall. Det vara bara det att mina kära vänner inte hade dykt upp än. När vi träffades senare på kvällen, fram mot halv åtta klarnade mysteriet upp. De hade nämligen missat sista liften och varit tvungna att ta bussen. När bussen väl kom var den måttligt fylld, men de hade ingen lust att vänta i en halvtimme på nästa, så de ställde in skidorna och skulle trycka sig på bussen. Men se du det fick de ICKE! För där stod farbror polisen mitt i gatan och hävdade att bussen var full. När sedan skulle ta sina åkdon fick de inte det heller, utan polisen motade gladeligen bort dem från bussen och hävdade att skidorna och brädorna skulle stå på busshållplatsen i VT. Jo jo...
Så blev det nu inte, utan en utredning tog vid. De bussansvariga lyckades klämma fram den sämsta lögnen de någonsin hade hört: Bussen ska ha fått motorstopp, och alla hade varit tvungna att byta till en annan buss. Skidorna hade följt med till bussgaraget, och borde rimligtvis stå där. Återigen; jo jo...
Undrar hur mycket bylingen och busschaffisen fick var, efter försäljning. M.a.o. prylarna kom aldrig till rätta.
Till detta ska läggas att bussen de sedemera åkte med hade en minst sagt olustig busschaffis. Han satt nämligen och "meckade" på ratten, samtidigt som han försökte pricka vägen mellan snövallarna.
Gissa om jag var glad att jag tog mig hem skidvägen.
Sammanfattning: Ta inte bussen.

Dr. Snö; Ditt röka i skidbussen.

Helt klart skall du köpa liftkort till alla 3 dalarna. Du skall ju åka så mycket som möjligt när du är där och det är inga problem att ta sig mellan dalarna. Passa bara sista liften hem. Kan bli en bit att gå annars.../David

Självklart ska du köpa till de tre dalarna, inte för att VT är dåligt eller för litet utan för att hela skidområdet är SÅ BRA!
Har själv varit där tre gånger och blivit lite förälskad måste jag säga. Åktips beror på vad du gillar bästa pisterna är nog de två som går ner från Mont du Vallon i Meribell, se till att vara där på morgonen. Härlig och lättilgänglig offpist hittar du i VT borta vid La Masse.
Ha de´

3D-kortet. Inget snack om det. Den bästa skidåkningen finns i Cersivell eller hur det stavas. V-T är inget att ha. Meribel är bara transport därimellan. Ha D Robban

Tillbaka
Topp