Valla?
Tjena!
Har några frågor kring vallning. När jag skulle i väg nu och åka i helgen som gick (sälen) så tänkte jag att eftersom inte sälen är världens bästa skidort så lägger jag på ganska många lager och sen något som glider riktigt bra.
Ska först sägas att skidorna är grundvallade från början...
Jag la då först på 4 lager Gul Swix SF10 Glid (tror jag den heter..) och sedan 3 lager Rosa Swix SF8 Glid och på den grunden la jag Toko parafin i pulverform och detta gav en jävulsk bra glid!
Men nu är det så att Toko-burken kostar 990kr (spill inte.....
) och räcker ungefär till 6 par skidor... Och för det mest opptimala glidet vill man ju gärna valla i alla fall varannan dag (helst varje) och då blir det lite dyrt i längden...
Är det någon som provat något billigare som funkat lika bra??
Jag tyckte grunden funka bra för dessa förhållanden men är det någon som har något annat tips provar jag gärna det!
Tacksam för svar!
MVH// Danne
Har några frågor kring vallning. När jag skulle i väg nu och åka i helgen som gick (sälen) så tänkte jag att eftersom inte sälen är världens bästa skidort så lägger jag på ganska många lager och sen något som glider riktigt bra.
Ska först sägas att skidorna är grundvallade från början...
Jag la då först på 4 lager Gul Swix SF10 Glid (tror jag den heter..) och sedan 3 lager Rosa Swix SF8 Glid och på den grunden la jag Toko parafin i pulverform och detta gav en jävulsk bra glid!
Men nu är det så att Toko-burken kostar 990kr (spill inte.....
Är det någon som provat något billigare som funkat lika bra??
Jag tyckte grunden funka bra för dessa förhållanden men är det någon som har något annat tips provar jag gärna det!
Tacksam för svar!
MVH// Danne