Vallåsen

Vallåsen
Hadde hoppats på nån sväng dit för att testa nya telemarksskidor. Men nu blev det Kittelfjäll som fick leverera med råge istället

Vallåsen
Äsch jag ska ju själv till Bad Gastein snart så det gör ju egentligen inte så mycket om det inte blir någon snö här hemma i år.

Vallåsen
Öppnar i veckan kanske? *håller tummarna*

fullsize3x.jpg

Vallåsen
Yeeessss... Hörde att dom öppnar på Onsdag... ÄNTLIGEN!

Någon som ska dit???

Jag funderar på om jag ska åka kväll på fredag? =)

Eller så blir det en hel dag på söndag? ;)

Skriv när ni ska dit... ;)

Vallåsen
Skall troligtvis dit efter jobbet på fredag då man åker till Sälen på Söndag blir det kanon att värma upp lite innan :D

"Vallåsen öppnar onsdag 25/1 17.00" <-- från hemsidan

Senast ändrad:
Vallåsen
Är det någon som kommer att åka dit på lördag som kör förbi Helsingborg? Skulle vara roligt att åka lite men vet inte om jag tar mig dit

Vallåsen
Är det någon som har varit där nu sedan dom öppnade? Hur är backarna nu isåfall? :) Är dom täckta utav is eller äre fint där?

Vallåsen
Shiit vad mycket folk det var idag. (sedd via webcam, lördag)

Hoppas det är lugnare imorgon när jag ska dit med killen (Söndag) =)

Fler som ska dit imorgon? =D

Vallåsen
Jag var där igårkväll. Det var bra underlag bortsett från precis när man kommer av stora liften på toppen.
De körde på för fullt med snökanoner vid parken och hela vänstra backen, dvs den lär öppna inom snar framtid.
Som alltid var det på tok för mycket danskar där :/

Vallåsen
Hur orkar ni åka på vallåsen? 10 sekunder tar det att åka ner. 10 minuter upp samtidigt som man får dela backen med en massa danskar och andra idioter!

Vallåsen
Ska dit Imorgon med två vänner och inviga min nya setup, stoked! Håll utkik efter en grön vit jacka med röda byxor till!

Vallåsen
DAMN vad jag är taggad för imorrn... ska oxå till vallåsen :) men såg på webbkamerorna idag å det såg ut att vara sinnes mkt folk... hoppas det är mindre imorrn så man äntligen får lite snö under brädan :) men helt ärligt tror jag att det kommer vara ännu mer kaos imorrn... -.- DANSKEN INVADERAR!

Vallåsen
Vallåsen
Gött mos! Hoppas jag får nya telisbindningarna och pjuck och hinner montera dom i veckan så man kan provköra på fredag! Någon annan som åker då?

Ni som har varit där idag, fick man åkt något? Kön såg rätt massiv ut. I fredags kväll var det lite kö men helt klart acceptabelt. Så som det har sett ut idag och igår så är det meningslöst tycker jag.

Vallåsen
Helt meningslöst både Lördag och Söndag. ca 40 minuter kö till liften, 8 minuters färd upp och en minuts åkning.
Till nästa helg ska dock allt vara öppet så då kommer mycket folk försvinna från "tjockebacken".

Vallåsen
Jaa det med köerna var patetiska... på söndagen var det typ 20-30 minuters kö vid vissa tillfällen. Synd att det bara var en lift öppen. Men vi och väldigt många andra smarta pågar valde att bara köra parken sen hajkar man upp till park toppen igen. Man hann typ 4-5 åk innan de som tog liften kom igen ;) rekommenderar verkligen denna metoden för de park intresserade tills ankarliften öppnar.

Vallåsen
Söndagsåkningen var väl inte den bästa direkt.. Antingen var det för isigt på vissa ställen eller så var det aldelles för mycket uppåkt.

Och sjukt mycket danskar :O Mötte inte en enda svensk. Och danskarna åker skit också.. dom har ingen koll på nånting.

Vallåsen
Tänkte passa på att åka till Vallåsen imorgon på min lediga dag, vad jag har sett på webkameran idag så har där inte varit något folk alls i stort sett. Vilket är helt perfekt! Slippa liftkön och förhoppningsvis isiga backar. Hur är det på Vallåsen, pistar dom backarna varje kväll efter stängning eller hur sköter dom det? :)

Tillbaka
Topp