vallning

emilfreak

Ny medlem
vallning
Har köpt en ny bräda nyligen... men frågan är om jag ska köra på fabriksvallningen eller om jag ska valla den själv direkt?!

Någon som är kunnig?

Over and out
 
vallning
Kolla i alla andra trådar om vallning och se om du hittar något.
Oftast så är vallan som kommer från fabriken bara något dom har sprayat på, och det hjälper ju inte. Så för att belaget inte ska torka ut det första som händer ska ska du valla in brädan. Alltså tar du orange eller röd,gul eller röd valla och vallar på, sicklar och så gör du om det några gånger så att bleaget fettas in.
 
vallning
ALLTID VALLA DET FÖRSTA MAN GÖR!!

om du åker ovallat på en ny bräda kommer du förstöra porerna direkt = släng skiten..


alltså först basevalla

sen någon hårdare flour typ runt -15 till -20

och sen en lite mjukare inte så viktigt typ någon speedvariant..

många lager typ 2-3 per valla sort och "gnussa" ordentligt mellan lagrena..


(jag svär på min nyligen döda mormor att jag kör ifrån alla skidåkare på vilken transport- sträcka som helst..)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp