Vancouver till Fernie

lilltrollet

Ny medlem
Vancouver till Fernie
Hej hallå

En liten fråga, det slog mig just att det är en bit mellan vancouver och fernie, inte så man sätter sig i en taxi direkt. Hur tar man sig dit på bästa sätt? (läs: billigt och smidigt) Landar i vancouver den 10e jan.

ses i fernie sen (hoppas jag)

mvh Nicklas

Vancouver till Fernie
vadför i hela friden flyger du inte till Calgary????????

Det är ju typ 11 timmars körning (utan stop).

Skulle jag vara dig skulle jag försöka boka om flyget eller köpa till en flygbilljett till Cranbrook eller Calgary. Carnbrook är närmst med en transfere på 1.5 timmar mednas Calgary är ca 3 timmar.

Tex

Vancouver till Fernie
Jadu, boka om biljetten är lite sent nu... vet inte varför det blev så faktiskt, när ja boka så visste jag inte var ja skulle så då blev det så, var kollar ja inrikesflyg? hur är det med bussar o tåg i det där landet då?

Vancouver till Fernie
det kostar 144 dollar med greyhound. Det tar 18 timmar från vancouver. Bussen stannar ofta så man får sträcka på benen. Det är en go resa=)

Vancouver till Fernie
Ok tack! Blir nog så då.

Lifta ja, får se hur pigg man är när man landar, är man skittrött är det ju skönt o bara sätta sig på en buss, men det vore lite kul o lifta också.

Har du koll på varifrån bussarna går? Går dom från flygplatsen?

Vancouver till Fernie
Se till att du får sätet längst bak. Om du vill fläka ut dig på båda platserna finns det stöd för fötterna (väldigt viktigt) Jag vet inte om bussarna går från flygplatsen. Det smidigaste sättet isf är att ta taxi in till stan. Greyhoundstation! Lycka till.

Vancouver till Fernie
Se till att du får sätet längst bak. Om du vill fläka ut dig på båda platserna finns det stöd för fötterna (väldigt viktigt) Jag vet inte om bussarna går från flygplatsen. Det smidigaste sättet isf är att ta taxi in till stan. Greyhoundstation! Lycka till.

Vancouver till Fernie
Ring och prata med någon flygresebyrå i sverige typ tripp resor, flygvaruhuset, go west, eller något annat. Går utmärkt att köpa flygbilljetter genom dom.

Vancouver Cranbrook tur och retur verkar kosta runt 485 CAD.

Vill inte vara efterklok och jobbig men för nästa gång. Priserna på flyg skilljer inte mer än max 2000kr om du köper tidigt eller sent. Transfere är generellt sett dyr och även korta transferes är dyra så det lönar sig nog att vänta tills man har bestämt sig. Gäller även USA.

Tex

Senast ändrad:
Vancouver till Fernie
skaffa ett ISIC-kort eller HI-medlemsskap så drar de av 25% på priset på greyhounden om du visar upp det, då blir det inte så blodigt... sen brukar de ha en massa specialare också, 99 dollar åk - var du vill o dylikt, även dessa brukar man få 25% på med korten

Vancouver till Fernie
Jo efterklok är alltid lätt o vara. Men men nu blir det ju bussen eller att lifta.

Vad är ett ISIC el. HI-medlemskap, var ordnar ja det?

Vancouver till Fernie
Min mattelärare kommer från kanada. Om du letar upp ett lågpris inrikes, fan kommer inte ihåg vad just det hette nu, men då kan du komma undan billigt, inte mycket dyrare än coach enligt honom!

Vancouver till Fernie
Jo det gor den ju men jag har ju knappast kvitton pa allt... men iofs aldrig fel o fa kopa nya grejer, blir sa mkt pa en gang och sa blir det ju alltid lite dyrare an man forst tankt sig

Tillbaka
Topp