Var är det lättast att få jobb?

Nosskire

Medlem
Chamonix, BG, St.Anton

Pratar inte något språk förutom eng, dock så uppfattar jag en hel del tyska men kan inte prata ett dugg ^^

Utbildad bartender så lite fördel ska jag ha om jag söker diskjobb etc!

Först var jag inne på bg, sen st.anton och nu finns det ett fint erbjudande om chaminix.!

Vilket ställe är lättast att få jobb samt är det något som är svårare?

om du inte kan franksa bör du nog undvika chamonix, om det inte ett svenskt ställe!!
För det e mkt lättare att komma som icke språkkunnig till tyskalnd än Frankrike! Men å andra sidan om du e snubbe som gillar utamningar bör du åka till cahmonix för du kommer bli bra på fransak om du är där ett halv år!! Nu svarade jag visst inte på frågan för det har jag ingen aninng om!!

kalle

sluta vara så petig vad jag vet pratar de tyska med dialekt i Schwez österrike delar av norra italien lika så i delar av frankrike så att skriva det tycker jag verkar mkt dumt, men om du tycker det e så jävla kul att skriva mkt så e det ditt problem!!

ha det

Okej, jag har inte spikat någotstans men jag vill gärna åka dit lite annat folk ska ;)

Så... var ska jag åka för att ha goda chanser på jobb! (europa)

Vet att Fransmännen kan vara lite sege på eng då jag har varit i Frankrike ett par gånger man aldrig i cham. Angeånde St.Anton så verkar det som om jag klarar mig på eng. Och angående BG har jag ingen aning...

eftersom där är typ 30% engelsmän i cham och 30% svenskar klarar du dig där utan franska LÄTT 1 säsong. Dock är det ju kul att försöka lära sig lite när du ända är där. Blir ju mycket roliga och folk blir mycket trevligare.

Haha ojdå. Vad jag har hört så ska Cham vara lättast att få jobb i för någon som inte talar språket. Nu har jag lurat i mina polare det, vi sticker dit och söker i nästa vecka hehe.

Jag talar hyffsad franska, så jag känner mig rätt lugn, men vad jag har förtstått ska det vara lugnt ändå. Finns ju ett flertal hotell som har ENBART skandinavisk personal right?

Och sedan ett flertal med ENBART engelsktalande personal också har jag fått för mig.

Sedan har jag en polare som säsongade i St. Anton. Han sa att det var hopplöst för de som inte kunde tyska, men det är ju bara en kille, och han kunde tyska, så han kanske inte hade så bra koll :P

Aja lycka till hur som!

Antingen ska du snacka flytande franska da kan du jobba pa franska resturanger, vilket man kanske inte vill, eller sa pratar du ingen alls och sa jobbar du pa engelska/ozzie/skandinaviska ställen som ända upptar mer än hälften av alla ettablisemang i stan.. franskan lär du dig ända bara du vill.. beror ju pa vad du är ute efter för jobb ocksa saklart...

Tillbaka
Topp