Var är kitningen bäst i vinter?

mimmz

Ny medlem
Tjena gott folk!

Jag har planer på att dra neråt varmare länder i vinter för att kita, backpacka och bara ha de gött och träffa härligt folk! jag funderar på att vara där ett par månader så jag kommer troligtsvis hinna resa runt till olika ställen men jag vet inte vart jag ska åka? så jag skulle behöva massor med tips och kanske till och med en resekompis :D
jag tänkte börja resan på något gött camp någonstans för att träffa lite härligt folk!

massor med tips Tack!!

Jag har typ samma tanke, väldigt väldigt lösa planer än så länge.
Wild Kite Life drivs av en svensk tjej och håller camps i Brasilien, vart i världen tänkte du hålla till?

Åh vad roligt! jag har tänkt att åka ner till indonesien, börja med boracay i filippinerna och sedan dra vidare. så långt har jag kommit i mina planer hehe inte jätte långt än så länge. men kolla på den här sidan, http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=77135 det är om boracay! det verkar vara grym åkning där plus ett gytt häng vilket kan vara kul att börja resan med!

Låter grymt! Kommer va i Brasilien november o december men kanske kommer dra till Boracay i januari/februari. Så vi kanske ses på vattnet nånstans =)

Filippinerna ska vara riktigt bra ja, och billigt att leva samt mycket trevlig urbefolkning vad jag hört. När du ändå är där "i krokarna" kan du ju kolla in Nya Kaledonien och Västra Australien omkring Perth.

Om du är inne på en helt annan världsdel finns det otroligt mycket bra ställen i Karibien, Aruba, Dominikanska Republiken, Barbados och så vidare plus.

jag tror att kitesurfingen är bäst i brasilien. ska va vindsäkrast där sägs det. iaf fram till slutet på dec.
jag åker dit, till fortaleza o cumbuco 16 november :)

Tillbaka
Topp