Var i alperna?!

mattiaas

Ny medlem
Var i alperna?!
tjenatjena, nu är de så att jag och brodern min ska ner till alperna i vinter men vi vet inte var, de ska va bra skidåkning, "billigt" och så ska man kunna gå på krogen under 18...?
någon som vet det perfekta stället eller det nästintill iallafall?
tack i förhand för alla svar:)

Var i alperna?!
Perkal sa:
så ska man kunna gå på krogen under 18...?

Snälla. Du är 16 drick saft.
Woohooo hårding.
Klart han ska få kröka om han är 16? Du tog din första öl på 18års dagen?

Du kan gå på krogen på de flesta ställen. Något som verkar hippt är att rekomendera Serre Chevallier, så det gör jag också. Då är det dock mer pub känsla än nattklubb.
kröka hårt tjarå

Var i alperna?!
oscarius sa:
Perkal sa:
så ska man kunna gå på krogen under 18...?

Snälla. Du är 16 drick saft.
Woohooo hårding.
Klart han ska få kröka om han är 16? Du tog din första öl på 18års dagen?

Du kan gå på krogen på de flesta ställen. Något som verkar hippt är att rekomendera Serre Chevallier, så det gör jag också. Då är det dock mer pub känsla än nattklubb.
kröka hårt tjarå
serre chevaliere kan även jag rekomendera! gryyymmm skidort med bra uteliv om man vill hitta det..

vet att rollinsnow drar ner dit me typ en full buss partysugna ungdommar.. tror de kostar 6800:- å då får du resa, boende å liftkort å sånt!

www.rollinsnow.com

ill be there ;)

Var i alperna?!
I Val Thorens var de hyfsat hårda med leggkontroll faktiskt. Fanns ju alltid något ställe man kom in på dock. Enda stället de var stenhårda på hela veckan var underground.

Var i alperna?!
mattiaas sa:
någon som vet priser på mat bers o hela den skiten om man ska glida ner till Serre Chevallier? tack för svar igen:)
Säsongade i Serre så har lite koll, en öl kostar mellan 2-5 euro, helt beroende på var du köper den. Men många afterskiställen har happyhour så en öl för under 3 euro brukar inte vara några problem att hitta :) Matpriserna är ungefär som i Sverige, ska man äta i backen så kostar det ca. 10 euro, tror det är ganska liknande priser överallt i alperna. Det bästa är ju att laga mat hemma och ta med sej ut baguette i backen till lunch. En stor nybakad baguette kostar ca. 10 kr och sen lite skinka på det så är man mätt och glad!

Ölen kan man ju också köpa på färjan mellan danmark & tyskland när man åker dit, då kostar ett flak under 10 euro :)

Och till sist, har aldrig någonsin sett någon leggkontroll i Serre Chevalier, varken på barerna eller någon nattklubb, party party!

Var i alperna?!
Kan informera er om att alkoholgränsen är 16 om man åker till österrike.

Men ärligt talat, betala någon 6800 eller mer för att få kröka en vecka?
Glöm bara inte bort att åka skidor... ;)

Var i alperna?!
fyfan detta låter juh fan inte fel någonstans:) blir fan till o boka snart:D
nej de har du rätt i nojlas skidåkningen är man ju där för festa e bara ett plus i kanten;D
tackar för alla svar :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp