Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
haha heelt rätt....XDRo_ony sa:Jag vill kunna åka skidor i 100 år till minst. Fan kan inte alla sluta köra bil och använda sig av typ hästtransportt:P
Du kan ha rätt...Men inte troligt...Om du ser tillbaka i historien har kallare/varmare perioder kommit i cykler som varit MYCKET längre än de snabba förändringarna vi ser i nutid. Istället för 10000 år är det 100 år. Det är oroväckande!Jibberisch sa:Orkade som vanligt inte läsa igenom alla inlägg på tråden. Så med risk för upprepning. Jag hörde rykten om att jorden och dess temperatur har varierat kraftigt under de senaste 75 miljoner åren. Att olika varma och kalla cykler kommer och går.
Det som dock kan vara lite oroväckade för oss här i norden är om t.ex. golfströmmen rubbas. Risken finns att det blir en aning bistrare att bo här upp i norr då. Frågan är ju bara om det är vi människor som står för klimatförändringarna eller inte. Tänk om det faktiskt är universum som jävlas med klimatet, hemska tanke.
Alla ser saker på sitt sätt. Det är klart miljöaktivisterna tror blint på att det är vi människor som står för förändringen. Annars försvinner hela deras "sak" och troligtvis hela deras livsstil. Det finns forskning som säger bu och forskning som säger bä i detta ämne. De militantafeministerna påstår att all ondska i världen kommer från männen! Men jag vet att brudar kan va ondskefulla också. För att inte tala om alla terrorister.
Ska man verkligen skippa och dricka jäger på kvällen för att det kanske dumpar dagen efter? Tänk om det töar?
Jepp, ber om ursäkt för detta. Är blek och skakis idag.centralbyrakraten sa:Läs innan du skriver Jibberish annars kan det kvitta! Dina argument är redan avklarade.
Nu blir jag nyfiken, exakt vad kommer en 6 gradig höjning medföra? (Utan ironi och sarkasm) Vad för konkreta ting kommer att hända?centralbyrakraten sa:Vissa forskare menar att om vi får en temperatur höjning på 6 grader, som vissa simuleringar visar på, då har den civilistationen vi har idag inga chanser att överleva. I det perspektivet tycker inte jag att min dödsdom för skidbranschen var särskilt dum.
Miljöpartiets propaganda köper jag inte för fem ruttna ören. Varför skulle polska kolkraftverk vara ett bättre val än svenska kärnkraftverk? Och på vilket sätt ska 8-9 miljoner svenskar påverka jorden? när det finns 300 miljoner amerikaner (som någon redan nämnt) skiter fullständigt i växthuseffekten. Ska det göras något måste de folkrika och de industri.tunga länderna ta första steget.Rydellen sa:Rösta miljöpartiet.. När hela världen så smått börjar upptäcka att vi måste agera vore det kanon om Sverige kunde stå där med lösningar. Jag håller med miljöpartiet fullständigt i detta blir en stor "marknad" inom de närmsta åren...SOm exempel kan vi se den ökade försäljningen av miljöbilar mm. Om Sverige hade vågat satsa lite på miljöfrågan hade det gynnat miljön såväl som vårat näringsliv.
För att de propagerar för att stänga svenska kärnkraftverk, för att sedan imoportera skitig el "tillverkad" i polska kolkraftverk?Rydellen sa:Jibberisch nu är du nog ute på djupt vatten...
Varför skulle miljöpartiet tycka det är bättre med kolkraft än kärnkraft?
Att Ford och GM förlorar pengar hade jag ingen aning om. BRA! Att USA blivit mer "miljö" medvetna efter katrina tror jag inte ett smack på. Folket i florida/Louisianna etc. har levt granne med orkaner och extrema väder sedan dom flyttade dit, "Hurricane season"(?). Vad Californien har för "miljöprogram" vet jag inte heller. Stämmer det så är det ett steg i rätt riktning.Rydellen sa:För att få till dessa ändringar krävs för det första att det finns en allmän åsikt om vad som behöver ändras. Att ge upp och skita i allt, rösta höger, köpa 50" plasmatv och sedan om 20 år inte kunna åka skidor verkar vara något du förespråkar..? ELler skiter du i vilket...
Nja 450 000år är när man faktiskt tänker efter endast 0,01% av jordens totala ålder (om jag inte missat nån nolla hit eller dit) så frågan är ju. Räcker det som referens? Om jag ser på det ur en statistiskt synvikenl så vill jag nog säga att underlaget inte räcker.centralbyråkraten sa:Tittar vi sen på borrkärnor från antarktis så kommer vi 450 000 år tillbaka, räcker det?
Precis! vi BORDE vara i en nedkylningsperiod. Allting byggs på antaganden, det är det som jag tycker är så jobbigt. Jag gillar att få konkreta saker beskrivet för mig. Mycket lättare att ta till sig. Att spå framtiden gillar jag inte, men det ser ju onekligen kass ut.centralbyråkraten sa:All den här forskningen visar på en sak, det har inte varit så här varmt på 100 000 år, och de senaste 100 år har temperaturen ökat markant. Visst man kan säga att det här lika gärna skulle kunna vara en naturlig uppvärmning men tittar vi på just borrkärnorna från antarktis så visar de att vi egentligen borde vara i en nedkylningsperiod i iallafall ytterligare 30 000-40 000 år.