Var inte oroliga för snön
Ted_bskier sa:överbefolkningsproblemet och den sneda fördelningen av resurser är ett långt större problem än klimathotet. Dessa problem är dock svårare att lösa...
Dessa tva problem hanger ihop, ju mer manniskor ju mer miljo pavarkan.
Du har helt fel, det ar inget som ar bra med det, blir det varmt sa blir det troligen bara mycket mer regn beroende pa att mer av sjoar och hav for angas, blir det kallare blir det bara snostormar och en massor emd laviner, troligen inte mycket perfekt skidvader.metalmulishaa sa:Alltså det här med växteffekten är inget att böla över, se det positivt.
Sverige kommer få det varmt o gött ELLER svinigt kallt och 3km med puder(beroende på hur the atlantstreams uppför sig)
Båda scenarior går att vända till nåt positivt
Normalt sett borde en ny istid ligga närmare(senaste årmiljonerna har istiderna på 100000år avlösts av värmeperioder som varat i ca 10000år)
I vilket fall så måste nåt göras åt rovdriften på miljön, nu roffar några storbolag åt sig som tjuvar av jordens naturresurser. Jag säger softa ner, och get back to basics(ner med fingrarna i mullen och odla) liksom
Människan har tappat närheten till jorden eller earth mother som indianerna säger
Faktum är att indianerna har en del profetior ang framtiden och det kommer bli mycket värre, inte bara miljöproblem utan krig,sjukdomar, asteroidnedslag och många kommer dö(den sk skördetiden och slutet på tidsåldern som vi lever i)
Efter det kommer det att bli mycket bättre och vi kommer att möta den store anden igen(the great spirit)
kolla mer här http://www.dreamscape.com/morgana/
Jag ar en utbytesstudent det har aret och bor just nu nara Portland i Oregon, jag har sett for mig sjalv att amerikanare akar mycket stora bilar, det ar trucks och minivans overrallt. och oregon klassas som en av de basta staterna med deras sorteringspolitik, i Falun sorterade vi mer for 10 ar sedan, USA ar mycket efter i miljo.
En stor del av att de inte har skrivit pa Kyoto avtalet beror troligen pa att Bush har manga vanner som gav mycket pengar till hans val kampanj i bil eller olje industrin, inte sjysst att skriva pa ett avtal som gor att hans kompisar kommer att forlora valdigt mycket pengar, inte sant? En valdigt stor del av Oregon hatar Bush och hans politik sa vid nasta val (om 2 ar) kanske vi kommer att fa se ngn skillnad.
Alla stavfel skyller jag pa att jag ar ovan med att anvanda svenskan.
EDIT: om metangas, det ar sant att den ar valdigt mycket mer "effektiv" an CO2 men da vi skickar ut so valdigt mycket mer CO2 an nagot annat och skulle teoretiskt skulle stoppa det ar det den som forskare ar arga pa, man kan inte riktigt saga till alla kor att prutta mindre (kor ger ifran sig mycket mer metangas an manniskor beroende pa deras manga magar)
Senast ändrad: