"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Var inte oroliga för snön | Sida 10 | Freeride

Var inte oroliga för snön

varför skulle vi inte vara oroliga för snön. ni bara skriver en massa saker som man borde göra men tror inte det är så många som gör det dom skriver, mycket prat lite verksta

Senast ändrad:
Asså snön kommer inte försvinna. forskare har spårat upp och kollat att golfströmmen(som gör så vi får så behagligt klimat) Kommer försvinna vilket innebär att vi kommer få ett kallare väder. Så vi kan nog räkna med 30-40 år inann´snön ger upp.=)

waspshuffler sa:
Asså snön kommer inte försvinna. forskare har spårat upp och kollat att golfströmmen(som gör så vi får så behagligt klimat) Kommer försvinna vilket innebär att vi kommer få ett kallare väder. Så vi kan nog räkna med 30-40 år inann´snön ger upp.=)
Jag hoppas du inser att det finns en minimal chans att golfströmmen stannar. Om den gör det, så först efter att isen på nord- och sydpolerna har smält. Då kommer det bli andra problem, så ingen kommer att bry sig om att åka skidor längre..

kebacken sa:
NI som grundar era svar pa den s.k. forutspadda vaxthuseffekten borde kolla in den har lanken:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Climategate

Konstigt att detta inte blivit storre nyhet an vad det ar, nagon tystar ner det....
Jag hoppas starkt att du inte tar något i den där artikeln som bevis mot växthuseffekten. Har du ens läst hela artikeln själv? Det finns inte mycket till bevis att de har fuskat med data i någon stor utsträckning, det enda jag såg som inte förklarades på ett bra sätt är att de kanske förstörde data, vilket i sig är illa ur vetenskaplig synpunkt.

Man måste komma ihåg att det finns många fler klimatforskare, och de allra flesta är överens om vad temperaturdatan som finns betyder. Sedan finns det många skeptiker, av vilka de flesta har väldigt dåliga argument, och en del ljuger rätt ut. Det är ibland inte så lätt att se, framförallt för personer som inte är insatta i hur forskning i allmänhet bedrivs. Jag rekommenderar att läsa argumenten från båda sidorna noggrant. Du kommer antagligen att se att skeptikerna har rätt i vissa fall, men att det mesta tyder på att växthuseffekten är anledningen till nutidens temperaturökningar.

Som någon har sagt tidigare, det mest hållbara argumentet om vårat framtida klimat i sverige är väl att om golfströmmen kyls av allt smältvatten från glaciärerna så blir vårat klimat i norden mycket kallare.

jag tror inte att vi kommer märka av klimatförändringen på samma sätt som dom söderut kommer att göra.
Jag menar, våran vinter det här året, är ju en historisk vinter, det är den bästa på många håll å kanter på många år. Till och med Skåne har haft en vit jul och en fortsatt vit och något kall vinter.
Jag tror att vi går mot ett kallare klimat.

men bara för att vi kanske inte kommer bli lika hårt lidande som andra länder så betyder det ju inte att vi måste sluta tänka på hur vi sköter oss.

naturen straffar oss, inte mer än rätt såsom vi har hållt på under 1800-1900 och under 2000 talet.!

Sverige/Norge kommer kanske bli det stora "Skid-meckat" i framtiden, vem vet? ;)

Dags att sluta tro på IPCC's koldioxid-propaganda...
Finns vettigare saker att lägga pengar på, mycket vettigare.

Senast ändrad:
"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp