Ok, Petra bye bye.....kul att du ger upp från tråden du startade...300 par skidor eller inte, det gör inte att du blir mer uthållig för det....men i ärlighetens namn, hur fan kan du ta mitt inlägg som ett hot, är du en sån där flata som tar det som "en sexanspelning" om man öppnar dörren för dig oxå ????, jag jämförde dig med en gammal sleten stenstad som jag bevistade under ett jäkla inferno...knappast ett hot eller.....ville bara vara "lite jävlig"
Nä, pys härifrån med svansen mellan benen bara.....bye bye som sagt.
Då ger jag mig hellre i kasst med det lilla lågligget "Gafferx" som verkar vara en sjusärdeles hejare med språkbravur som yttersta merit.....ber om ursäkt för dåligt språkval och tangentrassel, det blir så när man knaprar för mycket av den vita varan......men snö har just den effekten på mig.
Kanske är det dock så att dina egna "fewliners" troligen beror på bristande hastighet på just ovan nämnda tangentbord antar jag......hursom, i ditt första inlägg så verkar det som att du har en del i bagaget du oxå, men efter det senaste inlägget så hajar man ju att du bara är en liten liten wannabee i ett par åt helvete för stora brallor.
Skitsamma, visst fan gillar jag mig själv, gör inte du ???
Det är ju inte det som är poängen.......vi snackar erfarenheter.....och att man delger sina erfarenheter tas tydligen som ett hot mot les kiddos på ett forum som detta....men jag är i högsta grad en verklig levande skidåkare och har så varit sen man tog sina första stapplande steg på miniskidor i "dödsbacken" 1972 för att sedan sträva mot skinnpjäxor och skruvade stålkanter.....Man har upplevt Hot Dog Eran, nåt som många på detta forum bara läst om i "Skida Åker".....efter portbanglande på juniortiden med grönvita Elan RC med deeeeeelad stålkant till sässongande i Sverige, Alperna och Staterna samt jordenruntluffande med såväl lavinjävlar i Stanton som fetbränder i California så fortsätter storyn....nu Cruisar jag stora berg därhelst jag kommer åt på mina K2 Axis Pro.....Puckel dunkas dock fortfarande på mina raka Unlimited VO från 87...och även om man skurit ned skidåkandet till en 25-30 dagar per år och har fru och barn så ligger jag ändå på en fysnivå om ca 6 träningspass i veckan.....har t om bultat in Vasaloppet 2 år i rad.
Alltså, varför berättar jag detta då ????....för ett otränat öga som inte ser igenom det så verkar det som om jag bara vill berätta om mig själv, men så är inte fallet.....jag tycker det skulle vara grymt att få höra lite om ex "Gafferx" bravader.....det är alltid kul nämligen att jämföra erfarenheter........så shoot man...kom igen....feed tha machine.......
GG