Varför är de så lite tjejer som jibbar!?

Petronela sa:
Varför är det bara killar som fjollar runt i parkerna? Jag tror helt enkelt att många tjejer är mer seriösa. Seriösa skidåkare fjollar inte bort sina bästa skidår i någon park. Kanske många av ni jibbers igentigen ville hålla på med ballet men vågade inte ta steget fullt ut. Vad skulle kompisarna tro? I alla fall så tror jag att det kryllar av fjollor i parkerna. Många jibber verkar mer intresserad av utseende, kläder, färger och skidor med de rätta måtten, allt som vi flickor funderade på i småskolan. Kanske bör många ta sig en funderare om ni skall träda fram och ta steget fullt ut.

http://www.balettklassisk.com/
taskig ursäkt där, å som de ser ut nu så har ju jibbing mer eller mindre blivit en sport, så vissa lägger ner energi för att bli bra sina bästa skidår :D eller nåt sånt jaja

hilla sa:
Varför är de så lite tjejer som jibbar??
Både me bräder å skider?

Har inte fattat de, nåra kanske hoppar åså, men de ju typ inga
som snurrar å köttar å sånt..

Tror att många skulle klara de bara de försökte..

Varför e de så??

Mer brudar som inte bara hänger spacklade i backen tack!

(:
för att tjejer är värdelösa på sånt.

Håller med dej. Jag är enda tjejen som hoppa här. Åker snowboard. emnde finns inte nån tjej som hoppa med skidor heller. det är väldigt dåligt. för de skulle vare kul å haft nån man kan åka med. för ja sklle vilja åka te fjällen nån gång men de finns ingen att åka med:( Håller ivrigt på att söka nån/några som har lst att följa te fjällen emd mej. Vilka som hellst bara dom bora allafall typ i västernorrland eller rt västernorrland. men ingen som vill värka de som:(

Som många säger så är nog tjejjer fegare, rädda för att slå sej och göra bort sej, jag är iallafall så =P Hatar att åka i parken om det är mycket folk, känner verkligen hur alla ser ner på mej, verkligen ser att jag är smäst i vägen, blir nervös och ramlar det första jag gör, sen åker jag inte mer i parken den dagen... Måste bli lite modigare, är ju så himla kul å jibba, egentligen....

för att alla tjejer är så söta när som åker skidor så dom skulle bli påhoppde av alla killar.

nejnej.
tjejer kör inte för att de inte vill göra bort sig för alla cooola killar. så är det, vi är inte fega!
men palla hålla på å bry sig om det, alla är ju dåliga nångång.

ride on guuurls :D

Vi håller oss till de lite "mognare" pisterna bara. xD Nejnej, jag tror bara att det är så att tjejor är lite mer nervösa för att göra fel och inte vågar lika mycket. Inte lika mycket "Jävlaranammna" i oss.

Senast ändrad:
Jag såg en tjej i åre som var as grym...
Jag stog och vänte det på att ja skulle få åka in på hoppet... och då var det en tjej som hoppade innan mig och hon drog en as clean 3:a... det e nice me tjejer som jibbar

monoski_kicks_ass sa:
http://www.misschieffilms.com/roshambo.htm
även om de flesta tjejer "är rädda för att göra bort sig" o allt det där, så finns det tjejer som KAN och som SATSAR ordentligt jävla mkt! (även om de är väldigt få kanske..)
jag tycker flickorna i filmen är sjukt grymma!!
stört grymma tjejer!! jiihaa :D
kolla även in http://www.ifullrwasagirl.com/site/

Alla girls sysslar med gymnastik men inte många killar varför e då killarna dominerande i gymnastik med skidor:P?

Jag är sjukt inne på hela grejen!
Så ere nån som bor i stockholmsområdet och vill bygga ihop nåt eller dra ut å köra på nåt mindre så hör av er!!
Är aspå så snart snön kommer! Eller om man kan sno från ishallarna....vet inte hur det funkar här i sverige??

tjejjerna är väl rädda för å bli utskrattade av killarna? go girls.. de är kul me lite brudar inom sporten också?!

*Bra fråga*

av dom jag känner så är det så att dom inte vågar...seriöst....blir dom djuicade så kan de bli ett vanligt hopp i små hoppen...och det är synd

Matfors_boo sa:
Petronela sa:
Varför är det bara killar som fjollar runt i parkerna? Jag tror helt enkelt att många tjejer är mer seriösa. Seriösa skidåkare fjollar inte bort sina bästa skidår i någon park. Kanske många av ni jibbers igentigen ville hålla på med ballet men vågade inte ta steget fullt ut. Vad skulle kompisarna tro? I alla fall så tror jag att det kryllar av fjollor i parkerna. Många jibber verkar mer intresserad av utseende, kläder, färger och skidor med de rätta måtten, allt som vi flickor funderade på i småskolan. Kanske bör många ta sig en funderare om ni skall träda fram och ta steget fullt ut.

http://www.balettklassisk.com/
taskig ursäkt där, å som de ser ut nu så har ju jibbing mer eller mindre blivit en sport, så vissa lägger ner energi för att bli bra sina bästa skidår :D eller nåt sånt jaja
håller med TOTALT

Park ftw

Senast ändrad:
tjaa
ta inte illa nu tejer

jag har svaret :D
det är för MANSDOMINERAD SPORT för tjejerna:D nää skoja nej men det kanske inte är deras grej.....

dom kör mer offpist oc mer pistat....

och dom som kör jibbing TUMME UP FÖR DOM

mvh//
pajalan

Senast ändrad:
min syrra ska börja "jibba" med båda och (snowboard och skidor) i år :p
ja försöker övertala henne att bli bra på bräda .. men men det går itne.
kan lägga upp film i vinter :)
den som säger nå dumt till henne lever inte länge xD

Senast ändrad:
var i åre två gånger förra året och stod o glodde som en tönt på alla jibbers borta mot rökullen. blev sjukt sugen på o prova å hoppa,, men första veckan var jag där med morsan & farsan. dom hade fått en hjärtinfarkt om jag gett mig ut i parken så de var bäst o hålla sig i skinnet där.. andra veckan var jag med en kompis som inte vågade, hon åkte max redline backarna så det blev inte mycket hoppa den veckan heller tyvärr:/
den goda nyheten är att jag lärde mig av förra årets misstag så nu har jag bokat resa på egen hand och park & pipe skidskola.. så nu ska det bli hoppa..här ska jävla "köttas"fett haha;)

är det mer moget att säga :
"det är aldeles för hemligt för att postas i forumet.. moahaha",
"men ja är på!!!!!!!!!!!!!!!",
" jag tror jag har svaret på frågan"

????

kimkimkim sa:
hilla sa:
Både me bräder å skider?

Varför e de så??

(:
Där är förklaringen. Det är alldeles för många killar som ser ner på oss tjejer som gör annat är att sitta hemma och sticka.

titti540 sa:
kimkimkim sa:
hilla sa:
Både me bräder å skider?

Varför e de så??

(:
Där är förklaringen. Det är alldeles för många killar som ser ner på oss tjejer som gör annat är att sitta hemma och sticka.
Fyfan va kung du e. Håller med dej fullständigt:D Tycker inte killarna ska snacka så mkt innan dom sett än!

jag tror i.o.f inte direkt kimkimkim:s åsikter är i majoritet bland resten av freerides manliga användare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp