Varför Chamonix?

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
Varför Chamonix?
Vad det är som drar? Öhhh, det förklara jag i mitt första inlägg men det verka inte kommit in i din skalle alls, för den enda svaret jag fick på det var att jag sitter för mycket i baren och att du fortfarande tror på din fåniga "svensk" teori. Om vi nu dras till Svenskar, varför inte åka till Sälen eller Gränsen och säsonga? där är ju ÄNNU mer svenskar (har jag hört)

Om du inte är mottaglig för information och åsikter, varför startade du då denna tråd?

Varför Chamonix?
Ja, jag har läst ditt inlägg och jag tror svaren om vad som drar är det du själv sa om gränsen, alltså lätt att försörja sig och umgås med likasinnade, Chamonix är ett säkert kort liksom. Klart det finns bättre orter med bättre boende än både Cham, E-Berg och Anton. Jag tror verkligen inte man åker till Cham och förväntar sig Kanarieöarna, man vill åka skidor. Personligen skulle jag dock aldrig själv åka till Cham och bumma.

Varför Chamonix?
Varför inte?? Är ju så många andra meningslösa tråder på forumet så en mer eller mindre spelar väl ingen roll eller?? Men det roliga är ju att det är så många som reagerar så kraftigt...

Hahahahahaha

Varför Chamonix?
Nu slog du huvudet på spiken Hasse, klart det spelar roll, en mindre och vi hade kanske t.o.m sluppit just den här tråden. Tack för ditt lysande exempel på mentaliteten hos dig och dina fränder.

Hej på dig, ha en bra säsong där du trivs...

Varför Chamonix?
Tja, sista ordet är aldrig fel, men först och främst behövde jag avreagera mig lite. En tillfällighet att det blev just den här värdelösa tråden, finns ju som sagt många att välja på. Nu är jag dock ganska lugn, så tack igen.

Varför Chamonix?
Hasse! Vill bara tillägga till den här för övrigt helt meningslösa diskussionen.
Bilderna när du "Eurocarvar" i hamra är i en klass utöver det vanliga!!!

Varför Chamonix?
Jag tänkte på samma som Tobben, men orkade inte bry mig. Men däremot har du gett ramundberget 5 i betyg på en 5 stjärnig skala. Vad skulle du ge för betyg på Engelberg, och vad skulle cham få, om Rammis har 5? Bara så vid vet hur du betygsätter orter.

Varför Chamonix?
Tobben: Nja den är ju så där men jag fick betalt för den iaf...

Richi: Hur jag betygsätter orter? Vad har det med tråden att göra?? Du kan ju aldrig jämföra svenska orter med Alperna eller?? Skulle ge bägge 5 om vi bara skall se till åkningen. Sen kanske beror det på vad man ska betygsätta. Jag betygsätter bara skidåkningen.

Hur betgsätter du orter då?? Om du gör det vill säga.

Och fortfarande tycker jag att det är så kul hur folk reagerar på vissa inlägg. Börjar likna person angrepp på vissa inlägg här nu.

Ps.Jag har haft grymt bra åkning i Cham och i flera ställen med mycket folk i Ds.

Varför Chamonix?
Jag Tyckte bara det va kul hur DU reagera! Jag betygsätter inte orter, det kan åka skidor få hålla på med. Peace.

Varför Chamonix?
Kul stad och riktigt jävla bra skidåkning! Folk från hela världen kommer hit! Klä dig som du vill: ha häng ner till knäna, eller gör som fransoserna och dra upp jeansen i armhålorna! Redan i mars kan man sitta i t-tröja på uteserveringarna i stan! Och när svenskarna börjar längta efter golf i april så finns fantastisk sorbet-snö att skära upp! Varför Chamonix? Varför Garmish Parten-Kirchen? Varför Åre? Varför Säffle? Snart är all snö borta i hela jävla världen!

Varför Chamonix?
Där har du fel alpvalp
iochmed den globala uppvärmningen orsakad av växthuseffekten så kommer golfströmmen (vatten ström i atlanten asså) att drivas söderut av den smältande nordpolen vilket leder till mkt kallare klimat för norra europa. alltså Stockholm får nordpolstemperatur.

Kort sagt bränn mer olja då blir det mer snö.

Varför Chamonix?
Ja, jag har hört att inlandsisen kan bli en kul skidort: en stor platå med ett 3 km dropp... Förövrigt är den TEORI du hänvisar till omstridd...

Varför Chamonix?
Hasse: menar du att du fick betalt för bilden där du carvar i hamra? Är du anställd av något AMSprojekt?

Varför Chamonix?
och du Hasse, med tanke på hur damerna ser ut på dina foton på hemsidan så kan du kanske förstå att vi
andra gärna är på andra platser än du? Jag vill i varje fall hellre träffa fina damer än ruggugglor. Men skåpen
är nog glada över att du finns.

Hasse, du är som moder Theresa för de estetiskt handikappade. En eloge till dig. Keep up the good work.

Varför Chamonix?
Å, en tråd man bara tvingas läsa och sedan droppa in ett inlägg. Shampox är ett speciellt ställe det är vi nog alla överens om. Om det är speciellt bra, dåligt eller överskattat råder det delade meningar om. Jag har själv gjort Shampox och det finns stunder då man bjuds på otroligt bra skidåkning. Det är dock oftare man bjuds på köer, partysugna kids med attityd samt snackpåsar på afterwhatever.

Det finns ju saker som endast kan upplevas i Chamonix, det är ju bla. le garage och det är ju värt ett besök isig, dock endast under ett dygn! Jag förstår om folk väljer Chamonix som bas för att försöka starta upp någon verksamhet inom brantåkning eller arbeta med något kring detta. Det som jag har svårare att förstå är att man kan lägga sin endaste alpvecka i Shampox med tron om att man ska få ut den maximala skidåkningen. (jag säger inte att alla som åker dit har den inställningen heller, vissa vill partaja och då är det ju bra drag i byn) Och varför är Chamonix så fantastiskt haussat? Är det rykten från alla som varit där eller är det kanske researrangörerna som skriver så flådiga texter om Chamonix i sina resebroschyrer? Ja varför? (ja jag rider lite på frågeteckentrenden just nu)

Sen att det finns folk som inte skyr att ta till med skamgrepp när deras egna argument tar slut är ett riktigt lågvattenmärke.

Leder.

Varför Chamonix?
Jag väntar fortfarande på svar på min fråga vem du är. Du verkar ju känna mig så bra, som sagt, du vet att jag snackar mycket och åker lite. Konstigt att du vet typ allt om mig men jag har ingen aning om vem du är, kan du inte förklara för mig?

Varför Chamonix?
Puhhh! att ni bara orkar tjafsa om en sån här grej gör ju det hela lite småintressant att läsa.
Personangrepp, bästa sämsta åken osv...superskön diskusion mellan Mute och Dave, kämpa på.

Varför Chamonix?
haha vi hade en SJUK hets i Valdi förra året SJUK!

vissa sidor blev uppåkta redan i Februari!! ohh varför åker man till sånna ställen? vad var det som drev oss?

skön tråd btw... ;)

Varför Chamonix?
Oslagbara berg för att vara Europa. Jag menar då inte bara att dem är höga utan formen på dem ger en mycket bra utmanande åkning. Oslagbara, couloirer och sköna glaciärer. Sen är det ju klart så att det drar till sig en massa wannabees som hänger mest i baren med sina attiraljer. Men ändock, om du gillar verkligt skön utmaning så slår det det mesta och skit då i resten.

Varför Chamonix?
Måste nog hjälpa Hasse lite här, jag "känner" han eller jag vet vem han är. Han har nog dock ingen aning om vem jag är. Men han frågade faktiskt vad alla såg i Champox?

De har jag också alltid undrat?

Sen blir alla så sura när det går upp för dom att Champonix faktiskt är överreklamerat..

Mvh, Marcus

Varför Chamonix?
Chamonix har höga berg men det finns fler alporter med höga berg och liknande karaktär på bergen.

Det finns då få ställen i alperna där ett åk som kräver den ansträngning, promenerade ibland repellerande, som Pas de chevre som blir uppåkt på en förmiddag. Men onekligen, är man först i Pas de chevre eller än hällre i Ric de ligne så får man ett åk som är svårt att glömma. Risken är dock att man glömmer det då det är många år mellan tillfällena!

Leder

Varför Chamonix?
STATEMENT
Mute (hej) har rätt, folk vill känna sig hemma helt klart. Och det är ju inte bara svenskar som gör detta så någonting är det ju som inte har med skidåkningen att göra helt klart. Tyvärr Dave, detta är uppenbart. Det är ganska prövande för övrigt att befinna sig ensam i månader på en plats där man inte kan tala sitt eget språk. Mute, du som är så social, skulle du hänga i Engelberg som helt ensam svensk eller? Tror inte det, men rätta mig om jag har fel.

MEN
Åkningen i Cham blir trots allt inte sämre ju mer överreklamerad den är bland svenskar, eller? Är det där skon klämmer. Chamonix är inte cool längre, shit, avgrunden öppnar sig.

FAST
Snart är det ändå kanske förbjudet att åka offpist där nere utan guide, fatta vad bra för de som har råd att betala och som kommer kunna säga "Vi åkte ospårat hela dagen på Grand Montets"
"Det var inte en käft i Lavancher" "Vi hade berget för oss själva"
sug på den, alla fattiga hetsande säsongare

Hälsningar från en ocool snubbe som snackar mycket och åker lite.

Tillbaka
Topp