Varför inte ordna Big Jump som en OS gren?

big_air

Ny medlem
Vi har Freestyle och vi har halfpipe för snowboards. Varför kan inte Big Jump-hoppning för både snowboards och skidjibbare bli en OS-gren? Jag slår vad om att det hade lockat ruggigt mycket publik till en sån OS-gren.

Skulle kanske vara svårt att ta ut ett visst antal som får vara med, med tanke på att det finns ruggigt många jibbare ute i världen men jag tycker ändå att det ska bli en OS-gren år 2006.

Ja, när vi ändå är inne på ämnet vill även jag tillägga en OS-gren i programmet.

Varför kan dessa tråkiga konservatistiska kostymnissar inte hoppa upp på skotern och kolla runt lite (alltså inte bara runt förarplatsen på sina gratis-mercedes) för att utan aspirerar-till-chef-och-är-därför-hyperaktiv-männen inse vad de nya och fräscha skididéerna handlar om? Jag tycker att Skicross borde införas redan till 2006!
Finalomgången, dvs andra åket, ska även avslutas med tillhörande after-ski där vinnaren koras, först efter uppvisade kunskaper i KHE med en Tyrolerhatt på sniskan. I och med finalomgångens kunskapsprov bör även, Jean-Claude kunna placera sig bland de nämnbara. Kanske kan han sedermera efter historieskrivandet och legendskapandet även dra sig tillbaka för att bli en av de meriterade domarna i KHE-kampen.

Appropå bedömning, hur går man tillväga för att vinna KHE-delen? Vilka kriterier bedöms?

Dr. Snö; nyskapande.

Åhh neeeej!! Jag tycker att det är bättre på sin plats i os med mer grenar som skeleton, som så otroligt många utövar runt om i världen.Eller 6-mans bob där alla ligger på mage uppe på varandra i en stor hög. Eller skeleton fast på rygg.... ja just det det blir ju rodel det. Men då rodel fast som skeleton, men en mixad 3-mans(en dam, en herr, en trans) variant fast liggandes baklänges och åkandes nerifrån och upp i banan. Men då kanske man får komma på något nytt namn.
Nä allvarligt, vad faan gör skeleton i os, när det finns en sån framtid och fräschör i skicross, slopstyle(Bräda och skidor), bigjump, och många andra framåtgående och publikfriande sporter.
Jaa tack för mig/ Ladde

Jo kalle (big air) det vore skit kul att se en fet Slope-style tävling i OS .. men eftersom det verkar som om jag har en fallenhet för att tycka att dommare dömmer fel, så röstar jag nog ändå för en skiercross. Där är det juh bara att titta vem som kommer först över målstrecket. å målkamera borde juh gå att fixa, alltså vinner rätt kis.

Frågan e hur man ska påverka OS snubbarna så d lägger in dessa grenar till nästa OS . ..

//isak

Så den självutnämnde doktorn har också blivit en anhängare av KHE-kulten? Tufft...

>> RR <<

Jag håller helt med om att big jump och skiercross borde bli os-grenar, men jag tycker även att skidåkarna borde få köra halfpipe. All respekt dock åt Jonny Mosely som sliter häcken av sig för att fräscha till puckeltävlingarna. Att göra en inverterad 720 i en puckeltävling ger mycket kred. Sen att den som vinner åker hur fort som helst och gör två hopp med twisters är ju inte lika roligt. Jag tycker att de ska lägga upp puckelpisttävlingarna som de gjorde i en tävling i Åre med 2 riktiga big jumps. Då kommer det bli riktigt kul. Dem måste värdera hoppen mer.

Jag har också gått och funderat på det, om man tar in halfpipe i OS, varför ska man då inte kunna ta in t.ex. Bigjump, slope-style etc. Eller iaf ta med en tävling för skidåkare i halfpipen också, det hade varit grymt.

// Mattias

Varför inte slänga bort backhopparna och köra stor-hoppning i den backen. Upp med den obligatoriska redbull-reklamen och högtalaranläggningen. Tvinga på en massa regler om skidstorlek och klädernas luftgenomströmningen och inför standardbedömningar på alla hoppen så att vi slipper se några nya.

Inför även tävling i friåkning !! http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2663 och varför inte göra en olympiskgren av barhänget. Varför finns det ingen gren för baklängesåkning på skidor nu när det har börjat bli inne och när skall vi införa den moderna tappningen av ballettricken.
Var är all banddriven motorsport? Vi har ju en uppsjö av inlandsungdomar med bensin i blodet som lätt skulle försvara de blågula färgerna mot länder som Bahamas och Argentina.

Leve de olympiska spelen som tar fram det bästa hos människan och står för den goda konservatismen inom sportvärlden.

Fråga newschool-stjärnorna vad de tycker om FIS! var kommer newschool-åkningen ifrån? jo puckelåkare som tröttnade på alla regler. det finns ett starkt motstånd till FIS hos de flesta newschool-åkare(tex shane szocs och hans "tuffa" fuck-fis stickers). låt inte den nya åkningen gå samma trista öde till mötes som puckeln.

å andra sidan så var ju snowboardåkarna väldigt anti-OS(tex terje haakonsen som föregående nämnde) i början men se nu, en fullkomligt sanslöst sjukt bra pipe-tävling, i OS. skönt att se att de inte verkade bry sig så mycket om resultaten utan mer om att ha kul.

Nä du RRagnar, än klassar jag inte mig själv in i den gräddan. Fan, ser fortfarande där nere. Jag tänkte mest på publiken! Tänk vilken publiksport! Dessutom måste man ju ge outsiders, som somliga här på forumet, en ärlig chans.
Och ja, doktorstiteln är självutnämnd. Hur har du fått titel "Radikala"? Fanns en officiel domare på plats? Vad var det som var så radikalt?

Tillbaka
Topp