Varför korta stavar?

• Trådstartare Trådstartare rrens
  • Start datum Start datum
R

rrens

Guest
Varför korta stavar?
Tjena, jag har inte åkt skidor alls mkt och är inte speciellt erfaren, men tycker det är de roligaste som finns.
Men jag har märkt att många jibbare har korta stavar, varför, för att det ser fladdrigt ut med långa stavar?

Jag h8ar inte. Undrar bara, så man vet tills nästa gång :D

Varför korta stavar?
För det ser ganska dumt ut i tricken med långa stavar. Och det är lättare om man inte har 2 meter långa stavar när man ska snurra och graba etc.

Varför korta stavar?
Bättre träning, man får böjja sig mer när man stakar transportleder hela dagarna. Ger samma resultat som marklyft.

Varför korta stavar?
ser mycket cleanare in my opinion! sen är ju stavarna bara ivägen i luften...då underlättar det om dom är så korta som möjligt!

Varför korta stavar?
Kruxelidux_ninjamaster sa:
cleanare, mindre ivägen, det är sjukt gangsta!!!
framför allt sjukt gangsta. funderar själv på att bygga in någon form av vapen i mina stavar. man vet aldrig när man behöver vara riktigt gangsta i skidbacken.. det är ju trots allt en tuff miljö som kräver att man är en riktigt hårding alltså.

Senast ändrad:
Varför korta stavar?
50-cent-request-calm.jpg

-50Cent-50-cent-6446640-1280-1024.jpg

Han har stavar, han är altså gangsta, han är även nydushad och förkyld så han är även sjukt clean.

Senast ändrad:
Varför korta stavar?
simonthyrberg sa:
Kruxelidux_ninjamaster sa:
cleanare, mindre ivägen, det är sjukt gangsta!!!
framför allt sjukt gangsta. funderar själv på att bygga in någon form av vapen i mina stavar. man vet aldrig när man behöver vara riktigt gangsta i skidbacken.. det är ju trots allt en tuff miljö som kräver att man är en riktigt hårding alltså.
tänkt den idén med, ifall de kommer hjärndöda danskar kan man visa vem som bestämmer, sjuuuuukt gangsta !

Varför korta stavar?
Jag tycker dt är skönare med lite korta stavar. Brukar ha hållgrejen precis över midjan. Men ja tror mer att det är en smaksak och att jibabrna vills ticka ut från mängden... Precis som man har större jackor o pantaloner.

Varför korta stavar?
enligt mig så är den enda nackdelen om du ska staka fart till en handrail elr nå, då äre jävligt svart o få den farten man behöver. MEn annars ser ja bara fördelar.
Dom är inte ivägen, när du böjer dig ner för att staka så blire mer steezy o då haru redan hittat steezen redan påväg på railen, itället för o stå raklång å veva på.Och när man vevar lite med armarna i luften elr på railet så ser de SJUUUUUUUKT osteezat när ett par 130 cms långa stavar snurrar runt i luften. daz my opinion

Varför korta stavar?
Railson sa:
enligt mig så är den enda nackdelen om du ska staka fart till en handrail elr nå, då äre jävligt svart o få den farten man behöver. MEn annars ser ja bara fördelar.
Dom är inte ivägen, när du böjer dig ner för att staka så blire mer steezy o då haru redan hittat steezen redan påväg på railen, itället för o stå raklång å veva på.Och när man vevar lite med armarna i luften elr på railet så ser de SJUUUUUUUKT osteezat när ett par 130 cms långa stavar snurrar runt i luften. daz my opinion
Jag trodde steeze var en sammanslagning av style och ease... Det kan ju möjligvis vara style, om nu style är att huka som en pensionär över en rulator men ease? låter mest jobbigt i mina öron, steef - style and effort.

Tillbaka
Topp