Varför två olika Strive 14, GW resp MN, förstår inte...

psortti

Aktiv medlem
Jag kan inte begripa varför Salomon har två olika varianter av Strive 14, Gripwalk + Multinorm. Känns ologiskt. Funkar GW då bara för gripwalk-sula medan MN funkar för Gripwalk och andra sulor (tex gammeldags "DIN-sula")? Vad är i så fall anledningen att köpa GW-varianten? (För Strive 16 däremot verkar det bara finnas en MN-variant...)

(Bilderna nedan är hämtade från Salomon.com)
1690036552057.png

()

Senast ändrad:
GW har automatisk justering av höjden i tådelen och fungerar med Gripwalk och DIN men inte renodlade turpjäxor med gummisula. MN fungerar med alla typer av pjäxor men du behöver justera höjden själv.

Har läst att alla Strive blir MN under 2024. Vet inte om det stämmer.

Senast ändrad:
Någon uppdatering här eller kanske till och med någon som äger båda varianterna?

Jag är sugen på en strive 14 men vet inte vilken jag vill ha.

Skall du köra med Grip Walk eller med gammeldags ”DIN-sula” funkar den variant som inte har höjbar tådel, den behöver du bara om du skall köra med renodlade turpjäxor (ej GW).

Funkar den självjusterande gw-plattan tillräckligt bra? Känner inte riktigt att jag litar 100% på Salomons nya AFD-uppfinningar efter Shift 😀

Finns det någon anledning att köpa GW-varianten om den inte är på rea? Möjligen för den som äger 2 par exakt lika långa pjäxor där det ena paret är DIN och det andra GW och man byter ofta.

Snödjup

Tillbaka
Topp