varför twintips ?

• Trådstartare Trådstartare Snubben_med_tofflor
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Snubben_med_tofflor

Guest
varför twintips ?
jag bara undrar, vad är iden med twintips när man lika gärna kan åka snowblades :S

snowblades är billigare

med snowblades kan man snurra mycket lättare

och varför är twintipsen böjda både bak och fram ?

Senast ändrad:
varför twintips ?
Haha igentligen men det är säkrast att ligga lågt bland jibbers med snowblades

varför twintips ?
Snubben_med_tofflor sa:
jag bara undrar, vad är iden med twintips när man lika gärna kan åka snowblades :S
Svar: Att ha en skida som man kan åka bra med i pisten och offpisten men framförallt hoppa med i park, och pipe.
snowblades är billigare
Svar: Sant, men det är enligt mig det ända som gör snowblades bättre än skidor.
med snowblades kan man snurra mycket lättare
Svar: Måhända, men dock helt utan stabilitet i landning och högre farter in mot hoppet.
och varför är twintipsen böjda både bak och fram ?
Svar: För att man ska kunna åka/hoppa/landa baklänges utan att behöva fundera på att de någonsin hugger i snön.

Senast ändrad:
varför twintips ?
snowblades är till för dom som tycker att man lättare får snurr (vilket är sant)
och dom som inte vet varför dom är uppböjda bak o fram..!

svar1: ja man snurrar lättare men får sämra balans (tkr jag)
svar2: för att man ska kunna/åka/landa sW,

varför twintips ?
jag hoppas verkligen att du skämtar, snoblades är fan det sämsta som hänt snön!!

DÖD åt snowblades!

varför twintips ?
fan vad sant egentligen. twintips är så jävla 2000. alla som har skidor över 70 cm är gaaay

Senast ändrad:
varför twintips ?
snortpowder sa:
Stäng av honom från freeride!
haha !

snowblades kör invandrare med jeans och hyrd JOFA hjälm som plogar sig ner för backarna och är ivägen för oss som vill åka på riktigt!
Ps. jag är inte rasist eller nått det är bara fakta Ds.

/ H

varför twintips ?
med tanke på att man konstant ser personer som åker på twintips som är typ 20-30 cm kortare än dem själva så är det en helt befogad fråga att fråga varför fler inte väljer att åka snowblades!!! Ni har ju redan tagit första steget genom att åka på korta skidor.. ska ni bara snurra så kan ni ju lika gärna åka snowblades... Stabiliteten som det snackas om försvinner ju ändå om man har korta skidor.... bara mina tankar...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp