Varit i Mayrhofen den senaste månaden?

nealsson

Aktiv medlem
Tja på er. Nu är det så att jag ska till mayrhofen imorgon. Jag undrar hur det ligger till med snön där nere. Är det mycket? Är det något speciellt åk som man borde kolla upp?

Släng upp alla info ni har!

tack

det verkar vara riktigt lite snö där nu, iaf om man kollar på snödjupen i dal och på toppen.

edit:

plats: snödjup dal: snödjup topp:
Mayrhofen 0 cm 85 cm
Mayrhofen/Finkenberg 0 cm 120 cm
Mayrhofen/Hintertux 0 cm 200 cm

Senast ändrad:
Åkte hem från Mayrhofen för en vecka sedan och då var det grymt bra. Kom ca 1,5 meter nysnö i början av förra veckan. Däremot är det ju himla varmt där nere så en hel del e säkert borta nu men de borde ändå vara ok...
Annars finns ju såklart Hintertux. =)

När jag var där på sportlovet fanns det ingen snö alls nere i dalen, men när man kom upp lite högre på berget så fanns det hyfsat med snö. Parken var dock skit, det fanns typ två småhopp öppna och 3-4 rails. Parken i Hintertux var helt opreppad, gick inte att köra där. Men de kanske har fixat det sedan sportlovet :)

Tja ska du me skövde/stenstorp/falköping gänget? (bertil o linus som fixar resan)

Isf ses vi där :D hoppas på bra med snö :)

edit: iofs om det nu är så är du nog och väntar på bussen nu då det bara är 45 min kvar tills den drar från skövde :D

edit2: det va iaf en väldigt fin vecka ! hoppas eran grupp/familj/gäng hade lika roligt som vi hade.. :D

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp