Världens coolaste skidorter?

kjlarsson

Medlem
Vilken/vilka tycker ni är de absolut coolaste skidorterna i världen?
Jag jobbar som journalist och vill få tips inför en artikel på orter som har det där lilla extra som till exempel extremt goda snöförhållanden, bra fallhöjd, avancerade åk, kända repor, bra heli-skiing, väldigt speciell stämning eller ngt annat.
Tipsa om din favorit!

Väldigt tacksam för all hjälp.
/johan

Jackson Hole eller Kicking Horse. Absolut tuffaste namnen! kanske inte bästa åkningen, det vet jag inte.. Bra åkning finns väll i Chamonix eller Whistler kanske

Tycker de hæftiga skidorterna ær de som ær lite personliga, inte så øverbefolkade och lite exotiskt...læs typ ryssland, indien m.fl.
Whistler och Chamonix ær væl bra stællen...men frågan ær om det ær så "coolt"...alla kan ju åka dit och sladda lite! Fast de har væl alla de punkter du søker så... :)

Folgefonna har sin lilla charm...anläggningen ligger nästan mitt ute i ingen stans med den lilla byn Jondal neranför berget. Det måste upplevas :P

Whistler?!?!?! Hur faan tänker ni?! Det är ju sälen*1000. Till Whistler åker man för att nöta pister och festa, INTE åka skidor.

Nä, för mig finns bara 2 självklara kandidater, Jackson Hole och EV. Chamonix. Chamonix får bara vara emd eftersom det är skidåkarnas mecka (men så coolt vet jag inte om det är).

Journalister är ett löst pack som inte ska ha reda på några guldkorn till orter... Håll er till att skriva om Åre och Sälen istället, det är ändå vad den stora massan vill läsa om :)

2000 spænn før en burgare...låter intressant! :p
Lite som snubben som sålde varmkorv før 1000 spænn st., va væl i Sthlm(?), før ganska længe sen... :)

Senast ändrad:
oscarius sa:
Blackriverpaint sa:
WITMatrix sa:
2000 spænn før en burgare...låter intressant! :p
Lite som snubben som sålde varmkorv før 1000 spænn st., va væl i Sthlm(?), før ganska længe sen... :)
Burgaren bestàr av oxfilè, rysk kaviar och tryffel om jag inte minns fel :-)
Sant..
Verkar som en jävligt dålig blandning. - Nån som testat?
Den känns ju inte som en höjdare men den ska vara en storsäljare..... nyrika ryssar gàr ju pà sànt direkt.

Blackriverpaint sa:
oscarius sa:
Blackriverpaint sa:
Burgaren bestàr av oxfilè, rysk kaviar och tryffel om jag inte minns fel :-)
Sant..
Verkar som en jävligt dålig blandning. - Nån som testat?
Den känns ju inte som en höjdare men den ska vara en storsäljare..... nyrika ryssar gàr ju pà sànt direkt.
Inte smaken som ær det viktiga utan priset... ;)

Før att komma tillbaka till æmnet lite...
Kanske inte coolast i værlden men en ort med "goda snöförhållanden, bra fallhöjd, avancerade åk, kända repor, bra heli-skiing, väldigt speciell stämning" ær ju vår svenska Riksgrænsen!

testa lite oupptäckta skidorter tex i japan och indien! är ett klipp från gurlmmark lr nått i seven sunny days. det kankse inte är vidare party liv men skidåkningen och snömängden var riktigt bra!

Whistler har blivit utsett till världens bästa skidort 8 senaste åren i freeskier och får runt 10m snö per år!

jibban sa:
Whistler har blivit utsett till världens bästa skidort 8 senaste åren i freeskier och får runt 10m snö per år!
Mm... men det är för att det precis som Åre (många gånger utsett till sverige bästa skidort) är bra på det mesta men inte bäst på nått. Precis som ett par allround-skidor kan utses som bäst eftersom dom funkar bra överallt MEN däremot inte är bäst nånstans.

Tillbaka
Topp