Världscupen i jibbing

Pistoff

Ny medlem
Världscupen i jibbing
tja!
jag skulle tro att om man drog i gång en världscup så kommer media intressera sig mer för sporten t.ex så sänds skidorna på winter jam i svt b-kanal 24:an och snowboarden som då är en världscupstävling i 2:an.

jag tror det skulle vara bra med en världscup för jibbers va tror ni???

Världscupen i jibbing
Personligen gillar jag inte VCn. Minns när Richter gick på SVT o visade utdrag från tävlingarna i varje program. Va bara samma sak, den som satte snyggast cab9 vann typ. Det som skulle tala för en vc är isf om det är pipe eller slopestyle, definitivt inte bigair. Att sätta många trick i sekvens är enligt mig mycket mer "freeskiing" än vad det är att stompa ett trick, det är alldeles för mkt "idrott" över det, typ simhopp eller whatever.
Gillar som det är, med fristående tävlingar och X-games som någon sorts höjdpunkt på det hela. Tävlingar är väll bra för att hitta nya talanger som kan få in en fot med spons osv men gillar inte upplägget med en världscup, blir för strikt på något sätt, inte så free. Typ.
Äh, svårt o motivera bra, men jag gillar det inte ändå.

De e mina 2 cent iaf

Världscupen i jibbing
Nenne sa:
Personligen gillar jag inte VCn. Minns när Richter gick på SVT o visade utdrag från tävlingarna i varje program. Va bara samma sak, den som satte snyggast cab9 vann typ. Det som skulle tala för en vc är isf om det är pipe eller slopestyle, definitivt inte bigair. Att sätta många trick i sekvens är enligt mig mycket mer "freeskiing" än vad det är att stompa ett trick, det är alldeles för mkt "idrott" över det, typ simhopp eller whatever.
Gillar som det är, med fristående tävlingar och X-games som någon sorts höjdpunkt på det hela. Tävlingar är väll bra för att hitta nya talanger som kan få in en fot med spons osv men gillar inte upplägget med en världscup, blir för strikt på något sätt, inte så free. Typ.
Äh, svårt o motivera bra, men jag gillar det inte ändå.

De e mina 2 cent iaf
Bra sagt, håller med!

Världscupen i jibbing
ok de finns säkert en poäng e de du skrev men jag tror trots allt att sporten skulle få mer uppmärksamhet i media om de finns en världscup! och media betyder att sporten kommmer få mer sponsorer och utvecklas ännu mer!

Världscupen i jibbing
lange_90 sa:
ok de finns säkert en poäng e de du skrev men jag tror trots allt att sporten skulle få mer uppmärksamhet i media om de finns en världscup! och media betyder att sporten kommmer få mer sponsorer och utvecklas ännu mer!
Och bli mer uppstyrd som snowboarden blev. Allt slutade med att dom stora åkarna slutade att köra FIS tävlingarna och körde ISF touren istället. Kolla hur många stora åkare kör på FIS nu i snowboarden. Tex så skulle aldrig Shaun White ha kort den förra året om inte han var tvungen för att kvala in till OS. Så vilka skall köra världscupen på skidor? Jon, Tj, Peps m.m?? Tror inte det. Det är bättre pengar på andra tävlingar så..

//Hasse

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp