Varma handskar?

kanadensaren

Ny medlem
Varma handskar?
Jag bor i Vancouver/Whistler och har dock icke behov av världens varmaste handskar. Nu ska jag iväg till alperna och sverige/norge. Jag bara undrar om nan skulle ha några förslag på nån varm handske med kortare handcuffs.. Mina små fingrar kommer att frysa annars. Tack så mycket för hjälpen!!

Varma handskar?
jag köpte ett par nya burton superpipe glove från usa nyss, har ju inte testat dom i jättekalla väder men dom är grymt sköna och det är gore-tex i dom så dom blir nog jävligt bra.

gå till en skidaffär/snowboardaffär annars och säg att du ska ha dom varmaste handskarna dom har!

peace

Varma handskar?
Jag fryser också lätt om fingrarna och köpte förra året ett par Hestra Army Leather Heli Ski. De har ingen Gore-tex men det kvittar i handskar... De är provade i hårda minusgrader i Åre samt på cykelturer under vintern i 15-20 minus och jag frös inte alls lika mycket som jag brukar göra. Att hitta ett par handskar som klarar -20 utan att man fryser alls är troligtvis en utopi. Löstagbar innerhandske = utbytbar innerhandske som kan bytas.
Om "handklovarna" är korta, nja... 1dm är de nog iaf. Men dom finns där och jag använder dem jämt. Handskarna kostar iofs en slant (795kr?) men med lite skötsel håller de nog en (hel) säsong eller kanske två.

Varma handskar?
Dr_Snow sa:
Löstagbar innerhandske = utbytbar innerhandske som kan bytas.
Ett tips:
Jag hade MYCKET stora problem att hitta varma handskar. Köpte i hopp om att jag skulle bli varm ett par finfina Hestra för nästan en tusenlapp, med löstagbar innerhandske.
Det gick åt helvete, de höll inte värmen alls vid 10-15 minus. Det som en konsekvens av att handsken inte andades alls, fukten blev kvar och hjälpte nedkylningen på traven.
Jag kom på att jag läst nånstans att fjälljägare använde vanliga stickade lovikavantar som innersta vante i deras utrustning

What to do?

Jag köpte då ett par riktigt billiga STICKADE Thinsulate-fingervantar för 99spänn på någon sportbutik, kastade ut Hestras skitinnerhandske och började använda den stickade budgetvanten som innerhandske.

Resultatet blev hur bra som helst! Fukten stannar kvar, men de lösa ullmaskorna tillåter att luften cirkulerar och fungerar som en extra barriär mot kylan. Jag har åkt i 20minus utan att behöva lämna fingrarna på berget.

Väl värt att testa!

Varma handskar?
Finns ju typ underställs vantar som man kan ha i sina vanliga handskar. Funkar hur bra som helst för mig. MOrsan är också nöjd och hon har ju typ raynods sydrom eller va det heter så hon börjar typ frysa när det är 10 grader plus annars..

Varma handskar?
Har en tumvante från Hestra och måste säga att den är grym! Hestra har varit med ett tag och gör verkligen grymma handskar! KÖP

Varma handskar?
När kroppen kyls ner drar den först ner på värmetillförseln till fingrar och tår. Med andra ord, det är där man först börjar frysa när det är kallt.

Enklaste sättet att undvika det är att ta på sig mer (eller vettigare) kläder för att hålla kroppen varm. Då den slipper dra ner på värmetillförseln till fingrar och tår. En extra tröja eller ett ordentligt underställ som leder bort fukten från kroppen och ser till att du är torr och varm är ofta mer effektivt än ett par grymt varma handskar, givet att man har någorlunda vettiga handskar från början såklart.

Annars kan jag bara hålla med övriga här om att Hestra gör riktigt bra handskar.

Varma handskar?
Peter_K sa:
När kroppen kyls ner drar den först ner på värmetillförseln till fingrar och tår. Med andra ord, det är där man först börjar frysa när det är kallt.

Enklaste sättet att undvika det är att ta på sig mer (eller vettigare) kläder för att hålla kroppen varm. Då den slipper dra ner på värmetillförseln till fingrar och tår. En extra tröja eller ett ordentligt underställ som leder bort fukten från kroppen och ser till att du är torr och varm är ofta mer effektivt än ett par grymt varma handskar, givet att man har någorlunda vettiga handskar från början såklart.

Annars kan jag bara hålla med övriga här om att Hestra gör riktigt bra handskar.
Det stämmer nog, men min erfarenhet säger mig att man måste klä på sig så överdrivet mycket kläder för att slippa frysa om tårna om man följer denna teori, att man blir svettig som en gris runt juletider, nåt som i sig kan leda till att man sen fryser som f-n.
Som alltid, bra eller ja...

Varma handskar?
Tack sa mycket for forslagen, det ar konstigt faktist. Jag aker en 80-140 dagar om aret och har ALDRIG frusit om tarna, jag kanske bara laster pa mig et extra underlag eller nat sant, o ser om det hjalper handerna. Jag har redan hestra handskar, och dem ar finfina.. det ordnar sig val!! tack igen..

Varma handskar?
Varma händer, ser att du har ett par Hestra, men gör ett tillägg till övriga läsare. Burton gör faktiskt flera kanonhandskar. Jag har använt flera av deras AK modeller, framförallt deras 3L Glove i flera år (flera handskar). Vill man också har riktigt varma händer, så är deras Oven Mitt-vante att rekommendera.

Ride on,

Tillbaka
Topp