Varma pjäxor?

Champo

Ny medlem
Varma pjäxor?
Undrar om någon har tips på varma skor för frostskadade tår!
Sedan flera år tillbaks åker jag på Strolz då deras innersko är varm samt att skalet passar mig, har även förstärkt med Hotronic värme för att få det så varmt som möjligt om tårna. Skorna är ganska varma med jag är inte nöjd, under -10 blir det kyligt efter ett tag samt att den ena hälen blir kall ännu tidigare. Det senare kan bero på att att foamning av skon ej är 100% lyckad vilket märktes efter några säsonger.
Funderar nu på att skaffa nya varmare skor som är anpassade för hårdare åkning, är därför tacksam för tips på varma men styva skor!

/P-O

Varma pjäxor?
dumt att välja sko för att de ska vara varma. Bygg in värmedel i sulan och batteri går loss på 2-3000kr men det är det är värt och det ända som funkar om du har problem.

Varma pjäxor?
Jesper-am-Arlberg sa:
Bygg in värmedel i sulan och batteri går loss på 2-3000kr men det är det är värt och det ända som funkar om du har problem.
Skrev han inte att han hade Hotronic värmare? Det är väl precis just det med batteri och grejjer. Jag köpte det en gång men använde det typ 3-4 gånger. Varenda gång man skulle använda dom så hade jag glömt ladda batterierna så dom slängde jag rätt snabbt.

P-O: Strolz varma?! Mina va svinkalla och jag grät när det va -10-15 eller kallare. Senaste åren har jag kört i Intuitions innerskor vilka är helt underbara. Bra passform, mycket varma och modellen POWERWRAP som jag kör med är förstärkt och styvar upp pjäxorna lite. Spana in http://www.intuitionsports.com/

//J

Varma pjäxor?
Innerskon från Intuition är intressant, finns den att köpa i Sverige ? då det skulle vara bra att få se skon före eventuellt köp. Värmde du innerskon själv eller lät du någon kunning skoexpert göra jobbet?

Beträffande Hotronic (www.hotronic.com) så har jag det inbyggt i skon och det fungerar ganska bra, men det räcker ej till när det är kallare än -10 grader och det beror nog främst på Strolz innerskon inte är så varm som jag trodde.

/P-O

Tillbaka
Topp