Värsta krashen!!!

Värsta krashen!!!
ja såg oxå Gustavs krach i väsjö. inte nådig

Min värsta krasch va nog i Tänndalen 2002. skulle dra den övrekickern i Hamra. Inte vart d nådigt. Ja hade bara sätt d från luften så ja tänkte: shit. mammut i snö. För dom som har varit där så vet ni att över kickern ligger en fet inrun på typ 500 m SvartB. Ja gav fanemig allt å d vissade sig vara mycke förmycke. Snön va rätt gulligt hård kl va typ 9. då ja lämnade en jävligt hal kicker. I början av kickern så hade ja insätt att ja hade för mycke fart men d lädde enbart till att ja gled ner på sidan så när ja va i luften låg ja e nån skumm halv liggande posse. ja flög över platån, över landningen å över hela mellanrummet mella landningen å nästa kicker å landade precis i kanten på nästa kicker. ja landade på sida, headspl. .Sen e d svart. rätt ordentligt å blev liggande tills en skoter kom å drog nere mig till sjukstugan har min polare som varit med mig berättat. ja vaknade eller vart lite mindre omedveten i Hamras sjuk anläggning. Min första tanke va: var e skidorna? men ja insåg snabbt att ja hade ont i huvudet å somnade om. vaknade 15 min senare å sen rörde inte ja pisten på hela dan. D vart puder istället. För övrigt så fastnade min polare i en Pinn-björk eller dvärg björk å drog av en hälsena å 2 ledband i knät men d får han berätta om.

Värsta krashen!!!
Min värsta krasch måste ha varit när jag var och åkte i Rokua i finland. Såklart hade jag knäckt min ena skida några dagar tidigare, och i brist på annat körde jag med ett par hyrda twintips.

Först åker jag längst upp och funderar på vilken pist jag ska ta ner. Inser att de flesta backarna ser allt för tråkiga ut. kompisen väljer en röd pist och börjar åka nedåt mot hoppen där de andra väntar. Ser sen att någon åkt offpist in i skogen, så jag följer spåren. Till en början gick allting perfekt. Snön sviktade härligt. Sen ser jag lite allt för sent att spåren jag följer har svängt, och innen jag hinner reagera nämnvärt så ramlar jag ut för ett ca 3,5 meters stup. (ja ett sådant som inte ens snön får fäste på. Tappar twintipsen och rullar rakt in i en gran. Tur att jag hade mobilen med mig, då jag inte kunde röra benen. Så det blev till att ringa kompisen. Efter ett tag kom rorligheten tillbaka i benen, och jag kan åka med skoter tillbaka till centret där nere och sedan vidare med ambulans. Det resulterade i en rejäl hjärnskakning och en spricka i svanskotan. Behöver jag nämna att av resan tillbringade jag på hotellrummet... ?

Så, ha aldrig för hög fart offpist där du inte åkt förut.

Värsta krashen!!!
inte min värsta men lustigt vare: jag va på kvällsåk i kungsberget med nåra kompisar (min första säsong på skidor). Vi åkte i parken hela tiden då såklart. sen en gång när vi skulle åka ner till sittliften skulle jag köra lite fakie (tror jag) så krashade jag (tror jag). Jag låg där och kom inte ihåg vart jag var. Jag kollade upp och kände igen mej, Jag tänkte: undra vem jag är här med då?. så åkte jag ner och såg mina kompisar där. och frågade om det var dom jag hade åkt dit med. dom sa: vadå? hehe, klart. och så fick jag övertala dom att tro på att jag tappade minnet. sen kom jag ju ihåg lite, men inte allt...

Värsta krashen!!!
Jag la Double backflip i vintras .. klara första men överotera lite så ja gled ner på ryggen .. andra ville ja få helt perfekt så ja tar lite mindre fart, underoterar å landar me skidspetsarna ner i marken från en fallhöjd på ca 4 meter ( flög i princip bara rakt upp och rakt ner ) och bryter armen så att den står som en svanhals.. :P armen har inte läkt än å de har gått 6 månader haha :P har det på film så ä ganska glad att ja gjorde de ändå :D

Värsta krashen!!!
Upplevde min värsta dag hyfsat bra ändå!!! jag åkte förbi hoppen för att kolla hur långa dom va åsså kom de en corner och jag tänkte: ähh den kan jag väl ändå ta man ca mitt uppe i luften visade de sej att jag helt och hålet hade tagit för mycket fart jag landade nere på backen flög framåt landade på "snooken" sedan munen. (av någon anledning hade jag brillorna inte där de är mening att man ska ha dom) men jag klarade mig bra med lite näsblod och en rejäl fläskläpp.

//markus

Värsta krashen!!!
min värsta kracsh är faktiskt inte i skidbacken ,jag var hos en kompis och hoppade studdsmatta när jag skulle göra en bakåtvolt och landa på rygg,alltså en och en fjärdedels volt, jag hoppde alldeles för långt ut i kanten och förstod ungefär när jag ahde gjort halva att det skulle gå illa.. jag landade med huvet på kanten av ramen på studdsmattan (den hade bara såna här tunna kantskydd) och vart lite yr och kom inte ihåg vad jag hade gjort osv. hade träning efter ,jag kan säga att den träningen var inte min bästa genom tiderna precis..

Värsta krashen!!!
gjorde en riktigt otrevlig vurpa för ett par säsonger sen. vi hade hikat rätt långt bort till en fin hängdriva vi spanat in ifrån liften en dag tidigare. tog kanske 25min att gå eller ngt.

vi sonderar landningen efter hårda partier och insåg att vi hade ungefär ett 2-3meter brett fält att landa på. resten va rätt vindpinat och stenhårt. markerade ut vart det var bäst att ta droppet och knatade upp. väl uppe tog jag ordentligt med fart, insåg för sent att jag låg för långt åt ena hållet och landade ett 5-6meters drop på stenhård packadsnö.

den oförberedda hårda landningen gör att jag inte tar emot tillräckligt med benen, de slår rätt upp i käken och tungan är emellan tänderna.

droppet slutade med krossade käkleder, ett trasigt knä och en avbiten tunga.

hiken tillbaka var inte helt rolig. men sen fick jag schyssta piller och minns inte mer av veckan.

nu för tiden bangar jag hellre ur än att ta en chansning på saker jag inte är säker på och går fortfarande på sjukgymnastik för knät. resten är dock ok.

som sagt. ta det lugnt och kolla landningar ORDENTLIGT innan ni gör något.

Värsta krashen!!!
Har egentligen bara vurpat illa en enda gång, bröt handleden på kuppen.

Åkte i Björnrikes Fun Park, lite otur kan tyckas men det var sista dagen innan vi skulle hem, sista åket och sista hoppet i parken. Jag tog fart och allt gick bra ända till jag kom upp till slutet av kicken där en isklump satt fastfrusen, något större än en knytnäve, och jag ahde inte sett den förr än nu, då det var försent. Brädan tjongade i klumpen som flög all världens väg och jag flög rätt upp och rätt ner, landade rätt på handledenen meter innan landingen.

Lite komiskt dock, jag lyfte på armen och fattade på en gång att den avr av, handen hängde orörlig och man såg hur benet i armen hade slagits av och pekade ut som en upphöjning i skinnet, det hade dock inte gått igenom skinnet, tur det. Dum som jag var åkte jag själv ner till närmsta pistvaktstuga för att få tag på en telefon och på väg ner så snurrade det till framför ögonen på mig och jag vurpade igen. xD

Tillbaka
Topp