Idre i parken:
Jag ser dom otroligt snygga brudarna stå framför hoppet, dom kollar på mig där jag står längst upp i parken. Big jumpet finns längst ner i parken och landningen är anpassad för inrunets fart. Detta tänker självklart inte jag på utan vill flyga stort för brudarna! Jag ställer in psyket på en fet flygfärd, helt ovetande om vad som senare kommer att hända.
Jag tänker: "Nu jävlar ska jag visa dom hur otroligt häftig ball och cool jag är!" Så jag åker då istället sturtlopp genom hela parken sneddar in till inrunet med högre fart än du har i chocken!

Min tanke var en feeet twekad stalefish (stavning) men jag lyckas i min puckat höga hastighet få ett felskär på det gigantiska bigjumpet. Jag ser hur jag flyger förbi platån, sedan sweetspot, flyger även förbi slutet på landningen och det slutar med en brutal krash på ansikte och vänster axeln, 2-3 meter förbi landningen på platt mark. Jag känner den delen längst ut på axeln tryckas upp i ansiktet, då ansiktet är riktat rakt fram, som ni förstår är detta omöjligt om kroppen skulle varit hel. Jag hade sligit axeln ut led. Glad att jag klarade mig med en enbart skadad axel.
Reser mig snabbt för att försöka rädda den lilla stolthet som finns kvar. Jag kollar upp mot hoppet och ser till min glädje att tjejerna missade min landning och att dom bara såg själva hoppet, dom står där längst uppe vid hoppet gapandes och måste tro att jag var skaparen till något alldeles extra ordinärt trick. Försöker åka ur parken så manligt som möjligt, men manligheten övergår efter bara några meter till skakande ben och händer och jag krashar än en gång på min axel med ett självironiskt leende tänkandes: "Hur dum får man vara!"
Min axel hoppar av sig själv på platts igen och fungerar sedan som den ska utan smärta efter 2 månader :D (skrivet snabbt, stavningen kanske inte är den bästa)
Ett lustigt men smärtsamt minne!
PS. Hjälm är coolt! DS.
PS2. Jag åker idag skidorm mycket roligare och lättare att hoppa med ;D DS2.