Vart är alla snowboardåkare ?!

När jag var i 12-14 års åldern och bodde i Gustavsbergs backen i Östersund så var det enbart Snowboard som gällde. Då var det "töntigt" att åka skidor. Alla åkte för Ingmar Backman och Terje Haakonsen var så stora. Nu har Jon Olsson och Henke Windstedt gjort samma sak och tagit alla ungdomar med sig. Gissar på att detta kommer gå i vågor.

Johan Ståhlberg

JohanStahlberg sa:
När jag var i 12-14 års åldern och bodde i Gustavsbergs backen i Östersund så var det enbart Snowboard som gällde. Då var det "töntigt" att åka skidor. Alla åkte för Ingmar Backman och Terje Haakonsen var så stora. Nu har Jon Olsson och Henke Windstedt gjort samma sak och tagit alla ungdomar med sig. Gissar på att detta kommer gå i vågor.

Johan Ståhlberg
Sånna "snowboardåkare" kan snowboarden vara utan, så då spelar de ju ingen roll.

Well I'm still shreddin. Både bräda och skidor är grymt men de är jävligt olika...vitt eller rött vin.

Kan va så att folk blivit jon-wannabies som vilken jibber som helst <--------är inte seriös.

Den riktiga anledningen måste väll ändå vara att snowboard är svårare att lära sig, och det krävs mer talang. <--------- inte heller helt seriös.

Ska jag vara seriös så har Johan Stahlberg tagit orden ur munnen på mej...

Senast ändrad:
Haha, snart kanske jag blir värd mkt:P utrotnings hotad art fan, jaktförbud mot mig!! hahahaha!!
nån som vill köpa mig?? auktion här!!
några bud?? vi kan börja på 1 000 000 tkr jag;P hahahahaha
sorry, har druckit för mkt cola;P

Senast ändrad:
SnowboardEliten sa:
Haha, snart kanske jag blir värd mkt:P sista exemplaret lixom:P hahahaha!!
nån som vill köpa mig?? auktion här!!
några bud?? vi kan börja på 1 000 000 tkr jag;P hahahahaha
piiiiz!
Nej tyvärr, det finns två exemplar, jag också.... .. Paketpris någon? ;)

Senast ändrad:
Av: Lindhee Online | 2008-01-06 12:38 Citera
Jag tycker precis tvärt om.. Visst i pisterna är det 90% skidåkare men i parken börjar de komma fler o fler brädåkare, skidåkning är verkligen på väg ut nu. O ärligt talat dom flesta skidåkarna man ser i parken kan ju inte ens åka, dom bara klär sig som "jibbers" o tror att dom är tuffa.

tre år sen jag började med twin shits då var den ganska ovanligt, eller det var inte så många som åkte sånt då.. Nu jag våger inte ens använda mina twin shits längre. Jag känner mig som en "looser" eftersom alla andra åker det. man är inte längre speciell...:S
( jag har alltid åkt skidor. Jag är för lat för att lära mig åka bräda men det är mycket coolare(eftersom inte många åker bräda längre) säkert men det är inte för mig..)

hittade lite statistik på slao

Åkarandel 2003 2007

Utförsskidor 75,6% 84,8%
Snowboard 17,7% 11,2%
Telemark 1,8% 0,9%
Snowblades 4,9% 3,1%

I Trysil var det rätt mycket snowboardåkare, kan ha vart en slump. Beror ju också vart man är, dock är som nån nämde skidor och snowboard HELT OLIKA SAKER när det gäller att åka nerför, i hopp o park.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp