Vart är vi på väg?

gonz00

Ny medlem
Vart är vi på väg?
Har en liten fundering om den svenska byråkratin som präntas in i alla från greve till dräng från födseln. Har inte funderat så mycket på det innan men igår hände nå´t.

Skulle köpa aftonbladet med tv-bilaga igår. Den säljs endast om man köper själva aftonbladet, till saken hör att tidningen var slut men tv-bilagan fanns kvar. Tänkte i mitt stilla sinne att då går det säkert bra att få köpa bara den. Men icke, "den får vi endast sälja som bilaga" "men om jag betalar fullpris för bilagan då?" undrade jag. "nej" sluta tjata tänkte hon och kön bakom mig växte med resultatet av trampande fötter och små gliringar i form av harklingar. Tänkte först att jag ska fanimej inte ge mig men det fick jag göra tillslut (hon såg ut som hon tänkte kalla på förstärkt polis).

Nu hade det väl i o f s inte hjälp miljön om jag hade fått köpa tidningen men om deras intensioner inte är att sälja den så får de väl för h..vete låta bli att trycka den.

Det finns säkert väldigt många exempel på detta och det påverkar ju faktiskt oss som gillar att vara ute i naturen. Där jag bor har kung bore lyst med sin frånvaro i ganska många år.

Att det skulle bero på naturens cykler tror jag inte riktigt på med tanke på hur fort klimatet har försämrats.

Dags att vi alla tänker till och drar vårt strå till stacken (vilket jag är övertygad om att alla här redan gör).

Tillbaka
Topp