Värt att köpa säsongskort på Hammarby?

Endorah

Ny medlem
Har planerat med en polare att köpa twintips och börja jibba nu i vinter (förutom jobb är vi medelgoda skidåkare). Vi har planerat allt med skidor och dagar etc perfekt. men nu till det som är lite synd... vi bor i stockholm.
Det vi hade tänkt oss var att köpa säsongskort på Hammarbybacken (1420 kr) och åka där på söndagar och tisdagar och sen under vintern så åker vi till kläppen kanske 2 ggr. För er som inte vet vad hammarbybacken är : https://www.freeride.se/skidorter/hammarbybacken/

Jag har åkt där kanske 2 ggr vanliga fall och deras park är ganska så liten, tror det är 3 hopp och 2 rails (en stor och en liten).
Så, är det värt pengarna? är det smartare att åka till nån annan backe via tåg eller liknande?

Man ska kolla ifall man kommer att åka så många gånger att man tjänar på det. För man orkar ju inte åka värsta resorna varje helg. Ska du ta tåg eller liknande så får du åka en bit för att backarna ska bli mycke bättre. Då kommer ni inte att åka lika mycke

nja känns mest värt om du åker flera dagar i veckan där för parken är ju inte något att hänga i julgranen direkt!

Men helvete va dyrt med säsongskort där. Hammarbybacken lär göra en hel del profit på de dealarna.

Jag skulle hellre satsa på Flottsbro eller Väsjöbacken då dom anläggningarna är bra snösäkrare än bajen.

Känns som att Bajen bara ägs av Skistar för att ha sin stora reklamskylt på berget.

Renqvist sa:
Jag skulle hellre satsa på Flottsbro eller Väsjöbacken då dom anläggningarna är bra snösäkrare än bajen.

Känns som att Bajen bara ägs av Skistar för att ha sin stora reklamskylt på berget.
gick betydligt mycket bättre för hammarby än flottsbro.. klart det är värt att köpa där, trevligt och nära om man inte bor på landet

Tillbaka
Topp