Värt att köpa ?

Värt att köpa ?
Oakley A-Frame är ju en riktig klassiker som funkar och håller, och Pink Iridium ska vara en riktigt bra allround-lins. De är väl rätt smala i passformen dock, så om du har väldigt brett ansikte kanske du ska kika på Crowbar, Ambush eller liknande istället. Det bästa är såklart att testa i någon butik med den mössa/hjälm/hörlurar/whatever du ska åka i (de flesta Stadium-butiker har A-Frames inne, sen är det ju bara att beställa från junkyard ändå om priset är bättre/Stadium inte har "rätt" färg/lins).

Värt att köpa ?
Värt att köpa ?
Om A-frame passar ditt ansikte är dom säkert klockrena....men du ska givetvis prova före du köper...och om du vill vara säker på att du ska kunna behålla hjälmen så ska du prova gogglarna tillsammans med hjälmen. Mitt jätteansikte passade exempelvis bättre med Crowbar än A-frame...

Jag körde en tråd om bästa allroundlinsen för Oakley (om du bara skall ha en lins, många här på freeride kör två...eller tre :-) för ett tag sen och fick då extremt bra köpråd för Pink Iridium...och den var verkligen helt fantastisk i de förhållanden jag provat den i (blandat mulet/sol), så där ska du inte behöva gå på nån nit.

Och till sist: Jag hade nog inte köpt dom idag utan att kolla runt lite på rean... Jag lyckades exempelvis med konststycket att komma över två par Oakley, ett par Crowbar Terje Håkonsen Signature med Pink Iridium + ett par A-frame med Pink Iridium till frugan, för totalt 1550 spänn. En lokal butik hade bestämt sig för att sluta med Oakley och vräkte iväg hela stället med löjlig rea...(det tog inte många minuter före det var tomt). Med lite tur kan det alltså löna sig rejält att kolla runt lite!

Lycka till!!

Värt att köpa ?
Tillbaka
Topp