Vart borde jag åka?

Johanna_nygren

Ny medlem
Vart borde jag åka?
Hej, Tänkte höra mig lite för om hur det är att säsonga och vart jag borde åka? Jag har aldrig varit i alperna men älskar att åka snowboard, och måste ta igen efter att inte ha åkt på ett par år.
Jag vill hålla mig borta från de alldra största orterna men det måste ändå finnas lite att göra! Jag kan lite tyska, inte ett ord franska men skulle gärna vilja jobba där nere ändå... Är Italien något alternativ? Man hör inte så mycket om det! Är det helt omöjligt att att få arbete på tex en restaurang om man bara pratar engelska och borde man fixa arbete i förväg?

Många frågor men hoppas att någon kan göra mig lite klokare=)

/Johanna

Vart borde jag åka?
Johanna_nygren sa:
Jag vill hålla mig borta från de alldra största orterna men det måste ändå finnas lite att göra!
Det man gör när man säsongar är: att dricka alkohål, jobba, åka skidor:)
(Om man inte är i Chamonix; då kan man klättra, cykla DH och göra massa andra dumma saker också).

Fundera på vad du prioriterar. Vill du tillexempel träffa en hel massa nya vänner och festa , men ändå ha tillgång till riktigt bra åkning så ska du definitivt söka dig till de större bummar-orterna. St anton, chamonix, val.d, verbier, val.t, BG osv.

Är du mer ute efter åkning än festande och vill ha lite mer yta för dig själv på bergen så kanske du söka dig till mindre orter. Finns en del små puderhålor i alperna med enormt bra åkning och nästan inget folk utanför pisten, dock med sämre nattliv.

Vart borde jag åka?
Jag och min kompis funderar över precis samma sak. Hur vet man vart man ska!? Vi har funderat mycket över Chamonix, frågan är om det är FÖR stort?! För långa köer? FÖR flashigt?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp