Jag har handlat på många ställen.
Hendryx, ett par PH som jag aldrig byter utå
SportBittl, Fisher Big Stix en väldigt positiv överraskning för en väldigt liten peng, völkl one (sonens nya), transeiver mm. En av dom bättre med bra rabatter och gratis frakt.
Glisshop, ett par Klint Kryptolite som nu fått nu ägare och ett par Salomon Limelite till frun. Dom har ofta lite mindre kända märken, I Sverige, till väldigt bra priser och oftast fraktfritt.
SportConrad, Armada TST, Atomic Blog till sonen
Sport65, völkl V-werks till en kollega
Sportringen outlet, flera skidor som gått vidare till nya brukare och ett par Volant Copper till vrakpris som ännu finns kvar. Spyder brarallor, varma och sköna när det är kallt.
snowsafe, en fin rygga
skibhanhof, völkl RTM V-werks fortfarande i drift.
Skidbutiken.com marker F10
Skistore, stighudar
roupez, Völkl Kuro nya av pretitanal modell, ett kap.
Stadium, ett par Mantra som fått ny ägare
Okay i Engelberg, pjäxor Pinnacle 130, fick provåka ett par i en dag, bra service, innan köp
Stadium outlet, två Sweet Rooster hjälmar som passar min bananskalle perfekt, för 700 resp 350kr.
Skistar, en fodrad Norröna Lofoten jacka.
Ja där jag på Rea funnit det jag velat ha, eller måste ha för stunden som med pjäxor då,dom gamla visade sig allt för klena och utslitna för påfrestningen i Engelberg.
Det mesta till rejält rabatterat pris.
Lokalmhandlare finns inte i Karlstad, så utbudet på den intressanta skidfronten är minimalt, bara dom stora kedjorna med sitt anpassade sortiment.
Det är lite som en hobby att finna skidor som inte kostar mer än en veckas hyra, åka på dom och se om det är något man trivs med. Och så kan man ha en egen Skidtest, om inte annat välja skidor efter förhållande och vad man känner för för dagen.
/GC