Vart kan jag köpa ett par Full Tilt Booter (2010)

Canadicken

Medlem
Jag vill köpa ett par Full Tilt Booter (2010) i blå och gul men vet inte vart jag ska köpa dom. Vill helst köpa dom från någon stans i europa föratt vill inte vänta för dom att komma hela vägen från usa el kanada. Men i värsta fall gör jag det också. Tack!

Kom ihåg att det är en helt ny pjäxa i år!
Mycket bredare än alla andra FT som ju är väldigt smala.
Årets Booter är alldeles för stora för mig, medan de gamla är för smala...

burgars sa:
Kom ihåg att det är en helt ny pjäxa i år!
Mycket bredare än alla andra FT som ju är väldigt smala.
Årets Booter är alldeles för stora för mig, medan de gamla är för smala...
Inte riktigt rätt de där. Det finns två modeller en med 99 mm last och en med 102 mm last

isphoodman sa:
@korpilombolo har inte lust att åka till umeå när jag bor i örebro :(
@burgars jag har veldigt breda fötter så jag ska nog köpa dom nya oranga. hur vet jag vilken storlek jag ska köpa?
Du kan beställa. ;)
Jag har breda fötter och jag har dom oranga. för att hitta rätt pjäxa för dig måste du nog prova ut den själv.

korpilombolo sa:
isphoodman sa:
@korpilombolo har inte lust att åka till umeå när jag bor i örebro :(
@burgars jag har veldigt breda fötter så jag ska nog köpa dom nya oranga. hur vet jag vilken storlek jag ska köpa?
Du kan beställa. ;)
Jag har breda fötter och jag har dom oranga. för att hitta rätt pjäxa för dig måste du nog prova ut den själv.
Ja men grejen är att jag vet inga affärer som säljer dom?????

vilken storlek? har ett par 26.5 kvar och en större tror 29.5 eller 28.5. 1800:- + frakt.. från skidbutik (nya alltså)

vet inte vilken storlek jag ska ha , jag har typp 42-43 på vanliga skor, vart bor du kan jag prova dom?

tyvärr nere i skåne, tror du ska ha 27,5 tyvärr läs cm måtten i dina skor eller mät din fot o se vart du landar.. hör av dig om det är intressant.

ta reda på hur lång din fot är i cm eller mm. det är i cm mått pjäxstorlekar mäts.

Jag skulle gissa att det är 27,5 du ska ha. Jag har skostorlek 43,5 och pjäxstorlek 27,5 i vanliga fall men mina FT är en storlek större. De verkar vara ganska små i storlekarna eftersom sulmåttet är närmast identiskt i mina 27,5 nordica och mina 28,5 FT.

J

jeffa sa:
Jag skulle gissa att det är 27,5 du ska ha. Jag har skostorlek 43,5 och pjäxstorlek 27,5 i vanliga fall men mina FT är en storlek större. De verkar vara ganska små i storlekarna eftersom sulmåttet är närmast identiskt i mina 27,5 nordica och mina 28,5 FT.

J
får väl trycka på 7 strumpor om dom visas vara för stora :)

jeffa sa:

J
Trodde du visste att sulmått inte har något att göra med storlek på pjäxan. Vissa märken har olika längder på olika modeller.

26,5 på BD Factor och på FT skiljer tex 9mm på sulängd men de är lika stora inne.

Här är en tabell på ungefärliga storlekar:

Mondo 23 23½ 24 24½ 25 25½ 26 26½ 27 27½ 28 28½ 29 29½ 30 30½ 31
EU 36 36,6 37,5 38,3 39 39,6 40,5 41,3 42 42,6 43,5 44,3 45 45,6 46 47,6 48

Fast sen spelar en massa andra faktorer in för hur pjäxan känns så klart...

okej men jag kör ju med skatear skor vilket är säkert lite för stora, tror nog att 27 är min pjäxstorlek?

25,5 om du har en fot som är 25,5. 25 om du har en fot som är 25. Fast det beror på om du vill sitta fast eller inte i pjäxan.

Min fot är 26 cm lång med en bredd på 102 mm
När jag provar pjäxor med den bredden får jag gå upp på 26.5
Eftersom det är samma skal på 26 och 26.5 skulle det nog gå om jag hade ork med 26 oxå
Men 26.5 sitter fast
Finns ingen anledning att ta den mindre
Ja jag har formgjutna sulor, confortable
Har noterat att kedjebutikerna bara har halvstorlekar i många fall

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp