Vart köpa Stöckli Stormrider 95?

Killamor

Medlem
Halloj,
Undrar om det är någon här inne som har något tips på hur jag ska få tag på ett par Stöckli Stormrider 95 183cm utan att behöva åka till Schweiz typ..??
Verkar stört omöjliga att hitta online och missade att köpa ett par på Hansons i Åre som såldes för nån vecka sen :(
Hyrt dom 2 ggr i just Åre och vill inte ha nån annan skida efter det, passar mig som handen i handsken så som sagt om nån har nåt tips så mottages det tacksamt :)
Tack på förhand

/Stefan

@Killamor - Innan var det väl Alpingaraget som distribuerade dem i Sverige, men de har slutat med det och jag har ingen aning om vem som tagit över.
Beggade kanske går att hitta på köp&sälj, annars kan du kanske ringa Hansons och fråga om de kan ta hem ett par?

@Jibberisch - Finns det avgiftning för folk som hamnat för djupt in i Völkl Katana-kulten? Isåfall borde vi kanske skicka dig dit? ;)

@Jibberisch - Hehe, jo det finns ju det förstås och jag har precis hovrat med muspekaren över "köp"knappen på Völkl Katana på Alpingaraget för 5600:- med griffonbindning men tänkte kämpa på ett litet tag till och försöka hitta Stormridern då jag varit så sjukt nöjd med den när jag åkt på den. Annars kan du kanske ge lite feedback på Katanan, du verkar ju vara lite av en expert på den typ.. ;) Hur är den om man jämför med Mantran t.ex.

@Heddious - Mmmm, det verkar som om det inte finns någon distributör längre i sverige (lr knappt resten av världen förutom Schweiz heller för den delen) så får jaga lite på beg. marknaden + dammsuga schweiziska sidor efter onlineshoppar verkar det som ;)
Tyvärr så verkar inte Hansons kunna hjälpa heller, har varit i kontakt med dom och dom hade faktiskt ett par 183cm som jag kunde köpa men så drog jag på semester och sen när jag kom tillbaka och skulle slå till så hade dom precis sålt dom :( undar vad det var för idiot som var ute å köpte skidor mitt i sommaren ;)

Nåväl, jakten går vidare och fler tips mottages tacksamt :)

@SooL2007 - Tack för tipset och länken :) tål att funderas på. Vet du om det är en "pålitlig" sajt? Gissar det eftersom du länkar till den men ändå...
Har tagit kontakt med Stöcklis svenska importör (Trijohn Sport AB) nu också som jag hittade på deras hemsida och dom skulle återkomma med pris för att ta hem skidan till mig så vi får väl se vilken deal som ser bäst ut ;)

Killamor sa:
@SooL2007 - Tack för tipset och länken :) tål att funderas på. Vet du om det är en "pålitlig" sajt? Gissar det eftersom du länkar till den men ändå...
Har tagit kontakt med Stöcklis svenska importör (Trijohn Sport AB) nu också som jag hittade på deras hemsida och dom skulle återkomma med pris för att ta hem skidan till mig så vi får väl se vilken deal som ser bäst ut ;)
Om du handlar via Ebay så är det garanterat säkert, skaffa ett konto hos PayPal om du inte har det så har du dessutom säker och smidig betalning hos de flesta firmor som säljer på Ebay.

Killamor sa:
@Jibberisch - Hehe, jo det finns ju det förstås och jag har precis hovrat med muspekaren över "köp"knappen på Völkl Katana på Alpingaraget för 5600:- med griffonbindning men tänkte kämpa på ett litet tag till och försöka hitta Stormridern då jag varit så sjukt nöjd med den när jag åkt på den. Annars kan du kanske ge lite feedback på Katanan, du verkar ju vara lite av en expert på den typ.. ;) Hur är den om man jämför med Mantran t.ex.
De flesta jag känner som kört Schtööökli diggar dom som fan. Har sällan hört något negativt i allt brus som flyger omkring.

Jämföra Katanan? Jämföra?!?! :D Har aldrig åkt Mantran. Det var längesedan jag åke någonting annat än Katana. Jag kör Marker Jester på mina och är inte helt oväntat fullt tillfredsställd. Om jag bara kan ta med mig ett par skidor på en resa, är det dom som gäller. Hela vägen. In i, vad man nu åker in i.

Du får vara lite mer precis med dina frågor gällande Katanan är jag rädd, då jag suttit i denna lilla låda länge nu.

Hej,
Den (nya) Svenska Stöckligeneralagenten verkar inte göra just någon lycklig. Känns som inte det kommit ut några lagg förra säsongen i svenska butiker. Tidigare var det ju "Bulan" Eriksson i Åre som importerade dom. Då fanns de flesta modeller i a f i Åre och på Garaget.

Prova Telemark Pyrenees
http://www.telemark-pyrenees.com/en/search.php?keywords=stockli
Att TP verkligen säljer Stöckli är lite gåtfullt, då Stöcklis allmänna policy verkar vara att man inte ska kunna köpa deras lagg på nätet.

Ha det, och fortsatt god sommar!
Ace DG

Senast ändrad:
Ace_DG sa:
Hej,
Den (nya) Svenska Stöckligeneralagenten verkar inte göra just någon lycklig. Känns som inte det kommit ut några lagg förra säsongen i svenska butiker. Tidigare var det ju "Bulan" Eriksson i Åre som importerade dom. Då fanns de flesta modeller i a f i Åre och på Garaget.

Prova Telemark Pyrenees
http://www.telemark-pyrenees.com/en/search.php?keywords=stockli
Att TP verkligen säljer Stöckli är lite gåtfullt, då Stöcklis allmänna policy verkar vara att man inte ska kunna köpa deras lagg på nätet.

Ha det, och fortsatt god sommar!
Ace DG
Nja det var ägaren av Gesunda som tog över agenturen av AG trading(dotterbolag? till garaget?) och de från Gesunda har väl inga pengar mer ser det ut som...

//H

ja men det hade man ju kunnat gett sig fa´an på!! :) man har ju hört (!) i alla tider att de där fölke kring siljan, å särskilt på den sidan sjön, bränner oförståndigt mycket deg på hem-smide, folkdräkter etc. (raat som morfar kallade det). även hemliga stinna möten lägger man mycket stålar på däruppe, spontana träffar i 409s där man indränkta i jockey deo spray, till toner av meduza å länsmans eviga klagosång, åtnjuter livets alla go´-saker :cool: i ett moln av knott.

oj, försvann iväg lite i minnet där. all kärlek till dalarna å siljans-bygden! tankar går även till professorn å hans älskade stöckli mer norröver. men som sagt tidigare, den regionen av vårt rike bör man betona med särskilt små bokstäver, annars kan det sluta olyckligt :|

på tal om stöckli, minns första gången jag satte min fot i åre för 5-6 år sedan. man läste magasin åre med fradga i mungipan (om det berodde på skidåknings-bilder eller den här mer xxx-säljande delen av dam-modet skall jag låta vara osagt), hade stora-bergs-idéer å var ju såklart tvungen att prova en sån där mega burger på broken. å vid ett tillfälle hyrde jag stormridern dp pro som va strax över 2m. dra åt fanders vilka pråmar, har nog inte upplevt något liknande i skidväg sedan dess. "lekfullheten" var ju noll (beror ju givetvis på hur man ser på det :cool: ) men de svalde verkligen allt i sin väg.

UurRJ9WSS9w]nej[/MEDIA] nu skiter vi i det här å tar en svängom!

Senast ändrad:
@Limegreen. Ja det var ord och ...ord och en liten visa oxå! Då vet vi! Alles klar Herr Kommissar! :|:):D
Tjipp, tjipp som vi inte säger i Kalstad!
/A

@Ace_DG - Tack för tipset om Telemark Pyrenees men har tyvärr redan kollat dom och 183 cm (som är längden jag vill ha) är "out of stock" där, dom har bara 1 par 166cm kvar :(

Har lyckats beställa ett par Stormrider 95 nu via den svenska importören :)
Blev iofs rätt mycket dyrare än jag eg. tänkte mig men så blev det också en ny modell av skidan som är ny för i år, hoppas nu bara den är lika skön som den gamla, jaja man måste chansa lite ibland så ;)

Detta är den gamla som jag kört på och blivit typ kär i...
http://www.stockli.com/products/stormrider-95

och detta är den nya modellen som jag nu köpt... och hoppas att jag blir lika kär i ;)
http://www.stoeckli.ch/int-en/produkte/ski/stormrider-95

Tack för alla tips :)

Killamor sa:
Har lyckats beställa ett par Stormrider 95 nu via den svenska importören :)
Blev iofs rätt mycket dyrare än jag eg. tänkte mig men så blev det också en ny modell av skidan som är ny för i år, hoppas nu bara den är lika skön som den gamla, jaja man måste chansa lite ibland så ;)

Detta är den gamla som jag kört på och blivit typ kär i...
http://www.stockli.com/products/stormrider-95

och detta är den nya modellen som jag nu köpt... och hoppas att jag blir lika kär i ;)
http://www.stoeckli.ch/int-en/produkte/ski/stormrider-95

Tack för alla tips :)
Sjukt fina byggen! Även om jag INTE är en stöckliperson så tycker jag att just 95an ser väldigt fin ut som allround-pist skida :)

@Carled - Jo det är ju det iofs så jag kanske äta upp att skaffa den nyare skidan men hoppas och tror att dom behåller känslan eftersom det iallfall är samma modell på skidan. Om ett par månader vet vi, återkommer då typ ;)

@PNyberg - Den gamla var det iallafall och nu hoppas jag på att årets modell också levererar :)

köpte mina stormrider xxl på telemark de pyrenees. inga somhelst problem. typ 6000kr istället för 10 000 här hemma. dom är hur bra som helst. vill inte ha nått annat. kör telis med ntn å evo pjexor. dom ger sig alldrig bara att tai så mycket man orkar. kör i prinsip bara pist så ja kan inte säga hur dom funkar brevid.

@engqvist - Tack för tipset men som ett sjukt sammanträffande så fick jag mina nya Stormrider 95 2014 levererade just i går kväll så nu har jag ett par fiiina lagg att bomba backarna med :)

Tack alla för alla tips och @limegreen för fina sånger...typ...lr nåt... ;)

Btw så fick jag tag på dom genom att jag drog ett mail till thomas.weingarten@sportstyle.se (thomas.weingarten.ertex.se) som fanns(finns) listad på Stöcklis hemsida (stoeckli.ch) under "Locations & Dealers" och sen "Sweden" som hjälpte till att fixa hem ett par till mig, tack för det Thomas :)

Tillbaka
Topp