Vart ligger Åres Gräddhylla?

Kalleberglof

Ny medlem
några vänner från Australien som skall göra säsong i Åre nästa år!
Tänker att man väll borde kunna fixa en lägenhet någorlunda centralt om man är ute i god tid?

Mina frågor
När är det dags att styra boende inför 13/14?
Vart finner man dem? blocket?
Och vart vill man helst bo?

Någon som vet någe eller har tips om vart/när jag skall kolla så skulle jag bli glad!

i centrala åre e alltid lite klurigt, å det kan oxå vara kostsamt.

jag tror de flesta får sina boenden genom kontakters kontakter,
släkt/vänner lr annan typ av tips. dvs de annonser som ex. dyker
upp på blocket lr åre-sajten are.cc kan det vara stor efterfrågan på,
alltså blir upptagna fort.

det finns mycket säsongs-boenden i åre-dalen som aldrig dyker upp
genom annonser. att vara i trakten några dagar under tiden maj -
augusti å knacka dörr är därför en god idé (så har jag fått tag på andrahands-
boenden vid ett flertal tillfällen, även i åre).

som sagt tidigare kan centrala åre vara svårt, därför tycker jag tegefjäll, duved,
björnänge samt björnen e bra alternativ. de har ju dessutom hyfsat god förbindelse
med åre genom skidbussarna. har man bil skulle jag lätt välja björnänge/såå pga
lugnet å friden man får där. men vill man ha nära till krogen å inte lägga alltför mycket
på taxi så är nog centrala åre det bästa. om det krisar: undersåker, hålland, järpen.

* släng in en annons med presentation + bild på are.cc att de söker inför 13/14.
* vill de ha något i centrala åre så skulle jag börja kika redan nu, så ni har att välja på.
då skulle jag t.ex. höra med medlemmar här på freeride som redan nu hyr i centrala åre
ifall du kan få kontaktuppgift till deras värd - en bra början!
* i tott hotell finns bostadsrätter som folk hyr ut. nedanför, kring, samt ovanför (vägen upp mot fjällgården) tott hotell finns oxå "smarriga" bostadsrätter som antagligen finns för uthyrning (tottvägen, hummelvägen). även på vägen tottens by vet jag att folk hyr ut. sedan vet jag att säsongare har hyrt i ena huset intill dippan.
* prova oxå att söka i forumet efter andra äldre trådar/inlägg som just behandlar detta. lycka till

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp