Vart ska du på sportlovet?

henke_720

Ny medlem
hmm... skrev nyss ett inlägg om serre chevalier-resa vecka 7, men nu hittar jag inte det, måste blivit nått fel...

jaja, vart ska folk på sportlovet?

till alperna, men vet ej vart.
Var i St anton förra året härlig vecka.
Någon som har tips vart man ska, söker efter mycket fest och mycket powpow.

Frankrike är det så dyrt som alla säger, eller är det chamonix man ska till ?

Senast ändrad:
Kullis sa:
till alperna, men vet ej vart.
Var i St anton förra året härlig vecka.
Någon som har tips vart man ska, söker efter mycket fest och mycket powpow.

Frankrike är det så dyrt som alla säger, eller är det chamonix man ska till ?
suck, som jag skrev i inlägget som jag sen nog glömde skicka in så ska jag iallafall med Rollin'Snow som arrangerar skidresa till Serre Chevalier över sportlovet... Jag säsongade i Serre Chevalier förra säsongen, men i år måste jag vara hemma och knega så därför blir det bara nån enstaka resa till alperna så därför passar det perfekt med rollins resa till serre. Där är grymt bra party och med tanke på att Rollin åker ner med 160 ungdomarså kommer det ju bli ännu fetare fest... om det sen kommer snö så är det sjuk powpow i serre, mycket bättre än chamonix då all puder i cham försvinner på bara några timmar medan den ligger kvar i en vecka i serre (mycket kassa english people i serre som håller sig i pisten)....

tycker inte frankrike är dyrare än österrike, kanske lite, men då är nästan alltid resan dit mycket billigare så när man slår ut allt så är de skit samma....

Senast ändrad:
åk med www.rollinsnow.com till serre chevaliere!! typ billig resa till en sjukt bra skidort!

var där med familjen förra året, grymt bra park!! och riktigt mycke puder och varierad åknig!

det är mitt tips! ill be there i hope! :D

Vet inte, alperna förhoppnigsvis. Satsar på en "gratisvecka" med familjen och sen en vecka själv me polare. Detta året hälsade jag på min bror i Verbier, själv på sportlovet, med familjen på påsklovet. Hoppas på nått liknande nästa år, dock inte med brosan :( glidaren ska ju till Revelstoke säger han ;)

Du gör nog rätt i att dra till Serre med Rollin, verkar vara ett bra drag och Serre är ju hur gött som helst... fast du har ju säsongat där så det vet väl du!

Själv tror jag inte jag tar mig utomlands, har ju iallafall fått körkort då så kanske åker ner till åre en sväng :-)

Har nog lov v.9
Blir nog Rollin Snow (om dom kör resa då) eller UCPA.

Annars kanske man bilar någonstans i Sverige.

Senast ändrad:
Ska bli farsa igen i Januari så kommande vinter blir nog rätt åkfattigt.
Annars hade det som vanligt blivit Mayrhofen, både v7 och v15. www.restillmayrhofen.net

Får väl hänga i hemmabacken med grabben så han bättrar på sina skills från förra vintern. :)

xzimmit sa:
Har nog lov v.9
Blir nog Rollin Snow (om dom kör resa då) eller UCPA.

Annars kanske man bilar någonstans i Sverige.
Rollin kör vecka 9, från deras hemsida (http://www.rollinsnow.se/nyarsresan/praktisk.php):

Vecka 7 6-15 februari 2009 - 160 platser.
Upphämtningsplatser: Borås, Gislaved, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Ljungby, Värnamo och Varberg.

Vecka 8 13-22 februari 2009 - 160 platser.
Upphämtningsplatser: Helsingborg, Jönköping, Linköping, Ljungby, Lund, Malmö, Norrköping och Värnamo.

Vecka 9 20 februari-1 mars 2009 - 160 platser.
Upphämtningsplatser: Helsingborg, Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Stockholm och Värnamo.

inget svårt val, rollinsnow blir det.
Är det lite event åså eller typ som picknick och shootrunda exempelvis?

Sugen på Val d´sere men får se var polarna vill. Vore roligt om alla skrev när de har sportlov. jag har vecka 7. Var ska alla Göteborgare åka?

bajsiga upphämtningsplatser. orkar inte transfa mig själv dit ner heller.

Gurra_ski sa:
Sugen på Val d´sere men får se var polarna vill. Vore roligt om alla skrev när de har sportlov. jag har vecka 7. Var ska alla Göteborgare åka?
Alla Göteborgare har ju sportlov vecka 7 så då är det självklart att man dra iväg med Rollin om man är sugen på fest....

Jag funderar på att åka med rolling snow på sportis vecka 8, är dock ej säker. eller så drar jag lion alpin under mars till österrike. några förslag?

Victors sa:
Jag funderar på att åka med rolling snow på sportis vecka 8, är dock ej säker. eller så drar jag lion alpin under mars till österrike. några förslag?
Jag skulle säga Rollin, bättre drag kommer du ju inte få om du ska till alperna en vecka i vinter...... säger ju sig själv när de drar ner med 160 ungdomar.......... å sen är ju serre chevalier en grym ort så varför inte???

Serre Chevalier med Rollin v8. Grymma backar, grymt drag, hyfsat bra pris, liksom vad väntar man mer på!? :]

andreeas sa:
Av: aepe | 2008-09-09 17:52 Citera

De blir val thorens på vecka 9!

jag var där förra året, inga snygga brudar what so ever, knappt någon snö och malaysia som är en av deras nattklubbar(finns inte många max 3 har jag för mig) sög dallas
men good for u, ha det så kul på största korvfesten 09!
Jag va också där förra året. Känns lite fel att säga att de va knappt nån snö. Mellan typ vecka 7-9 var det visserligen värmebölja som tog hårt åt snötillgången. Dock började de snöa på lördagen v.9 (slutet av veckan) och på måndagen låg det drygt 120 cm nysnö på marken. De är helt okej tycker jag. Vad de gäller antalet nattklubbar orkar jag inte ens kommentera.

Tillbaka
Topp