Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi ligger lägre men fick 30 cm på mellan stationEnderWiggin sa:by the way, vissa orter på lägra höjd kan suga fett om det är en "sämre" vinter än normalt. dessutom är deras säsong såklart kortare. som jämförelse fick Zermatt 20cm pudersnö i fredags (17 april), men kanonförhållanden på 3000 meters höjd. på lägre orter regnade det...
Det är alltid många som ska till stanton!Schonhoff sa:Lutar nog åt en säsong i st anton.. Många som ska dit?
I val thorens bor man ju dessutom alltid mitt i backen så man slipper ju buss och skit som man kan vara tvungen att ta på andra orter. håller dock med "EnderWiggin" att byn inte är den mysigaste.Doggystyle sa:varför inte Val Thorens? grymt uteliv oh sjuukt stort system? e ung fortfarande så jag har la inte mycket erfarenhet men det verkar ju fett nice!
Nej det är nog det stora nackdelen med Val Thorens. Orten liknar ju lite av ett komplex med massa höghus på rad. Inget för dom som vill ha det lite gemytligt och mysigt kanske..victorvictor sa:I val thorens bor man ju dessutom alltid mitt i backen så man slipper ju buss och skit som man kan vara tvungen att ta på andra orter. håller dock med "EnderWiggin" att byn inte är den mysigaste.Doggystyle sa:varför inte Val Thorens? grymt uteliv oh sjuukt stort system? e ung fortfarande så jag har la inte mycket erfarenhet men det verkar ju fett nice!
WORD, St Anton var great!hollibob sa:All typ av åkning, underbara människor, bra drag på nätterna mm.
Jobbade ungefär två månader, fick jobbet på plats. Åkte ner med 3 veckors bokat boende, sen var det bara ut att leta jobb.
Vart har du hört att Bad Gastein ska ha alpernas grymmaste uteliv? Den personen som sa så till dig har INTE varit i BG. Herregud, det finns en skön bar, två ställen för A-S och en KASS nattklubb.Isberget sa:Badgarstein ska ju ha Alpernas grymmaste uteliv, åkningen duger ju med. Dessutom så lär det ju va tomt på folk i backen tidigt i och med det vilda utelivet. . .
Nu har jag bara spenderat en vecka i BG, så vem vet? Det du säger kanske stämmer. Jag kanske hamnade där just "superduper-veckan"!Crussoe sa:Vart har du hört att Bad Gastein ska ha alpernas grymmaste uteliv? Den personen som sa så till dig har INTE varit i BG. Herregud, det finns en skön bar, två ställen för A-S och en KASS nattklubb.
Det enda positiva med utelivet är väl att alla är samlade på liten yta, men vidare bra är det inte.
Det är en fantastisk by med bra fest, men att påstå att det är den bästa festen vore som att skrika pitten i kyrkan, ha ha.
Det stämmer dock det där med skidåkningen, väldigt lite folk i backarna om man håller sig borta från Staubnerkogl!
Nu lät jag fruktansvärt negativ, det är inte meningen. Jag ville bara vara ärlig !
Jag spenderade den här säsongen i Fernie och det är det bästa jag har gjort i mitt liv.EnderWiggin sa:Nagon som säsongat i Whistler? Eller BC?
antons högsta topp ligger på runt samma höjd, 2700 - 2800 nått sånt där. det är ganska logiskt att på högt belägna orter börjar vintern tidigare och snön håller sig längre fram på våren. dock så är det ju mycket annat som spelar in när det gäller nederbörd och snöfall. om du vill ha statistik från tidigare vintrar så föreslår jag www.google.sexzimmit sa:Hur är det då med snö i BG jämfört med t.ex. Val T, Anton eller andra orter?
Högsta punkt är ju ändå bara ~2700 meter jämfört med andra stora orter som har toppar på en bit över 3000.
Hur många meter per säsong får BG?
Har själv inte varit i BG men har hört av andra och av flera på freeride attt nattlivet ska va värt. Har även läst i åka skidor att utelivet ska va på topp.Crussoe sa:Vart har du hört att Bad Gastein ska ha alpernas grymmaste uteliv? Den personen som sa så till dig har INTE varit i BG. Herregud, det finns en skön bar, två ställen för A-S och en KASS nattklubb.Isberget sa:Badgarstein ska ju ha Alpernas grymmaste uteliv, åkningen duger ju med. Dessutom så lär det ju va tomt på folk i backen tidigt i och med det vilda utelivet. . .
Det enda positiva med utelivet är väl att alla är samlade på liten yta, men vidare bra är det inte.
Det är en fantastisk by med bra fest, men att påstå att det är den bästa festen vore som att skrika pitten i kyrkan, ha ha.
Det stämmer dock det där med skidåkningen, väldigt lite folk i backarna om man håller sig borta från Staubnerkogl!
Nu lät jag fruktansvärt negativ, det är inte meningen. Jag ville bara vara ärlig !