Yitz
Ny medlem
Vart skall man åka i vinter. ?
Hej.
Jag har iofs inte varit på så många ställen i alperna.. men.
jag vill besöka dom som är mest sevärda, så snälla ge mig tips..
I första hand skidåkning.. både i pist och utanför är intressant, och även klassen på afterskin..
Ställen som jag i första hand är intresserad av är Verbier + Val Thorens.
Vad väljer man först? Jag brukar ta mig dit själv, och inte charter.. så både priser, kommunikationer, åkhöjd, snösäkerhet.. är viktigt...
Sen föredrar man självklart stora system.... Val Thorens lockar för det skall vara stort... men inte speciellt charmigt har jag hört ?
Österrike är för min del inte intressant..
Jag brukar åka till Zermatt varje vinter, det blir det nog iår igen, samt ytterligare en vecka någon annanstans... men frågan är vart?
Vad säger ni ?
I Frankrike har jag tidigare varit i
Les Deux Alpes
Val D`isere , Tignes
Chamonix.
Italien,
Cervinia
Canazei
Schweiz.
Zermatt.
Jag har iofs inte varit på så många ställen i alperna.. men.
jag vill besöka dom som är mest sevärda, så snälla ge mig tips..
I första hand skidåkning.. både i pist och utanför är intressant, och även klassen på afterskin..
Ställen som jag i första hand är intresserad av är Verbier + Val Thorens.
Vad väljer man först? Jag brukar ta mig dit själv, och inte charter.. så både priser, kommunikationer, åkhöjd, snösäkerhet.. är viktigt...
Sen föredrar man självklart stora system.... Val Thorens lockar för det skall vara stort... men inte speciellt charmigt har jag hört ?
Österrike är för min del inte intressant..
Jag brukar åka till Zermatt varje vinter, det blir det nog iår igen, samt ytterligare en vecka någon annanstans... men frågan är vart?
Vad säger ni ?
I Frankrike har jag tidigare varit i
Les Deux Alpes
Val D`isere , Tignes
Chamonix.
Italien,
Cervinia
Canazei
Schweiz.
Zermatt.