Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gör som SGM säger om du har pengarna till detSGM sa:Gör det själv?
Är inte svårt, tar inte lång tid och även om du behöver shoppa vallajärn, sickel och valla så är det välinvesterade pengar...så slipper du strulet/kostnaden nästa gång.![]()
Jag har ett gammalt strykjarn, det funkar bra.delta sa:SGM + riccweee = lyssna pa dem.
det är bara att köra, skit i vallan, sen behöver du inget valljärn... bara att köpa ett billigt sunkigt vanligt strykjärn, duger bra sa länge det har lite kräm i watt:en och du ser till att inte bränna sönder brädan... sickla (skrapa av) kan du skita i med.. bara att köra ner en isig pist sa har det löst sig.. eller ta isskrapan fran bilen... men använd inte pa bilen sen igen :D
Stod i ett av deras annonsblad.patrikeric sa:länka den sidan tackskulle behöva ett riktigt vallajärn då jag också kör med gammalt strykjärn just nu.
Ut i snön å sickla bara.. jag sicklade ett par gånger hemma ovanpå splittade ihoptejpade soppåsar så jag hade hela golvet täckt i plast.. blir bara skit. Klinkers + Valla + Ullstrumpor = Såphalt i flera dagar.SGM sa:Jag kör med strykjärn jag med, men problemet är att de håller inte tempen, och en bräda är rätt bra på att kyla ned ett strykjärn, men det lirar om man tar det lite varligt och låter järnet värma upp och tar en sektion i taget (svårt att få rätt värme ned i belaget).
Ett gammalt trick är att känna på ovansidan av brädan när man kör, börjar man ana att värmen går igenom är man någorlunda där (bara känna att det börjar ändra temp från rumstemp).
Det är absolut inget att fega för, bara en kul kunskap att ha, att kunna sköta om sin egen bräda.
Ett varningens ord, sicklar man av den inomhus, ta rätt på det som du skrapar av ordentligt, blir halt även på vanligt golv om man slarvar.... :lol: Ahem...
grejjen att akta sig för med vanligt strykjärn är att de OFTA har autoångfunktion, detta kan lätt göra att man fånga in fukt när man vallar, det är inte bra, förutom det är det fan lugnt ass. fast iofs, det e rätt nice med ett riktigt vallajärn, och 300-500 spänn kan det fan va värtVattendroppe sa:https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32530&p=1
Jag antar att det går till på ungefär samma sätt på bräda! Själv vallar jag aldrig i butik längre, blir bättre när jag göra det själv. Kör med ett resestrykjärn jag köpte på tradera för 50 spänn och en isskrapa från clasan för en tjuga, går alldeles utmärkt
Vallajärn för en herrans massa pengar är ingenting man behöver. Två pluppar ungefär brukar vara en lagom temperatur, håll koll så att det inte börjar ryka. Ryker det så dra ner temperaturen något :3
Fast dom har väll inte autopåfyllning av vatten?riccweee sa:grejjen att akta sig för med vanligt strykjärn är att de OFTA har autoångfunktion, detta kan lätt göra att man fånga in fukt när man vallar, det är inte bra, förutom det är det fan lugnt ass. fast iofs, det e rätt nice med ett riktigt vallajärn, och 300-500 spänn kan det fan va värtVattendroppe sa:https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32530&p=1
Jag antar att det går till på ungefär samma sätt på bräda! Själv vallar jag aldrig i butik längre, blir bättre när jag göra det själv. Kör med ett resestrykjärn jag köpte på tradera för 50 spänn och en isskrapa från clasan för en tjuga, går alldeles utmärkt
Vallajärn för en herrans massa pengar är ingenting man behöver. Två pluppar ungefär brukar vara en lagom temperatur, håll koll så att det inte börjar ryka. Ryker det så dra ner temperaturen något :3![]()
haha, word!Snow_flake sa:Fast dom har väll inte autopåfyllning av vatten?