Vattenblåsa med isolerad slang

Puderdjuret

Ny medlem
Halåj

JAg letar efter en vattenblåsa med slang till ryggan (dakine helipro). Har inte hittat någon med isolerad slang. Någon som vet vart man kan få tag i en sådan (helst nära Skåne) eller om det finns något bra material (mer än neopren) att isolera med?

hej.. jag har båda en platipus utan isolering och sänn köpte jag till ewn camelback slang med isolering.. och jag måste säga att det var riktig skiiiit. Det var när intil omöjligt att hålla camelbackens mundstycke fritt från vatten. Oavsätt hur mycket jag blåste tilbacks vattnet så stannade det ca 1cm vatten kvart i slangen. Platipusen däremot har aldrig varit något bekymmer.

"hej.. jag har båda en platipus utan isolering och sänn köpte jag till ewn camelback slang med isolering.. och jag måste säga att det var riktig skiiiit. Det var när intil omöjligt att hålla camelbackens mundstycke fritt från vatten. Oavsätt hur mycket jag blåste tilbacks vattnet så stannade det ca 1cm vatten kvart i slangen. Platipusen däremot har aldrig varit något bekymmer."

Vet att detta inte är SM i svenska, men så här dåligt är det ju omöjligt att skriva, utan att skämta.

/K

Hallo

Jag har oxå en Dakinen Helipro, och Dakinen har en speciell som hör till ryggan,och den passar i nätet i ryggan.

Min kostade ca 400 tror jag med isolerad slang i Uppsala på
Ski-Total, men en sån borde ju alla återförsäljare kunna få hem

Platipus?
Jag fattar inte platipusen är ju fan omöjlig att få i vatten och sportdryck i, kan man blanda i en tillbringare funkar det ju, men fylla på på fjället är ju omöjligt! Sen försöka fylla i en bäck är ju bara att glömma.

Sen är munstycket ingen höjdare, camelbacks funkar bättre mer liter/s lixom. Sen är kranen en höjdare när man transporterar säcken, det är bra att kunna stänga av systemet så allt inte läcker ut för att man råkar sitta på säcken.

Problem med vattnet i munstycket på Camelback - blås tillbacka och släpp sedan ut det sista genom munstycket, klart!

Billig variant på isolering, köp ett liggunderlag som motsvarar den kyla du skall vara i - klipp och silvertejpa, perfekt resultat. Inte så snyggt men va fan!

Jag bor i Henån på Orust och här finns också företaget som har agenturen för DaKine i Sverige. Jag köpte en HeliPro rygga och en vattenblåsa för 450 kr tillsammans utav honom. Vattenblåsan kostade ca. 200 kr. Fast vem som helst ksn inte köpa av honom så jag kanske inte var till så mycket hjälp... Han har för övrigt också agenturen för Volant-skidor. Så jäkla grymma!!

När jag skulle fixa isolering till min slang förra året kikade ja runt i några olika butiker. Där skulle d ha ungefär 200 kronor för en, i mina ögon, rätt tunn isolering. Så jag åkte ut till en VVS-firma istället, o frågade efter rörisolering.. sedan köpte jag deras tunnaste (Innerdiametern) för 15 kronor o satte dit. Kanske några minuters mer jobb men d e d värt. Ser inte heller så snyggt ut, men d funkar bra!! Lycka till!

"Platipus?
Jag fattar inte platipusen är ju fan omöjlig att få i vatten och sportdryck i, kan man blanda i en tillbringare funkar det ju, men fylla på på fjället är ju omöjligt! Sen försöka fylla i en bäck är ju bara att glömma."

Jag lovar att det är enklare att fylla min platypus.......
OM man köper en med en större volym än 3l så finnns det en rejäl öppning. Man kan öppna hela kortsidan, systemet kanske ser lite konstigt ut och man kan tro att det läcker men det gör det inte. istället för att köpa hela slangen går det nog att bara byta ut själva munstycket som är bättre på camelbacken

Liggunderlag och silvertjep är nog billigast och bäst som isolering.

//Oskar

Tillbaka
Topp